در عصر حجر تنها بقا مهم بود.
غارنشین بود، هزاران سال پیش وارد غاری اسرارآمیز میشد و داستانش را میکشید مینوشت، از نسلی به نسل دیگر.
غارنگاره 44 هزارسال قدمت دارد …
در عصر امروز تنها تولید محتوا برای بقای کسب و کار مهم است.
درونیترین افکار خود را کاوش کنید تا محتوایی ایجاد کنید که احساسات و اشتیاق عمیقن مرتبط را در دیگران برانگیزد.
مجبور نیستیم بار اول را درست انجام بدیم،
اشتباه می کنیم، جراح مغز که نیستیم.
هدفمند تولید محتوا کمک را میفروشیم.
در این پست آی رپورتاژ، هنر داستانسرایی در تولید محتوا را بررسی میکنیم و نکات و تکنیکهایی را به اشتراک میگذاریم که به شما کمک میکند داستانهایی بسازید که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را تشویق به اقدام کند.
اما چه چیزی یک داستان خوب را می سازد؟
و چگونه سازندگان محتوا می توانند از داستان سرایی برای جذب مخاطب خود و ایجاد یک دنبال کننده وفادار استفاده کنند؟
وبلاگ نویسی ارزش وقت و تلاش را دارد و من فقط به این دلیل که یک وبلاگ نویس هستم این را نمی گویم. 56 درصد از بازاریابان دنیا معتقدند که وبلاگ نویسی موثرترین استراتژی محتوایی آنهاست.
محتوای مبتنی بر تصویر – در پست های وبلاگ یا در پست های رسانه های اجتماعی خود تصاویر گرافیکی را پست کنید. اینها می توانند اینفوگرافیک، عکاسی، GIF، میم، تصاویر یا اسکرین شات باشند.
این نوع تولید محتوا معمولن به یک طراح گرافیک یا ابزار طراحی نیاز دارد تا به شما در انجام کار کمک کند. پستهای مبتنی بر عکس و تصویر، انواع محتوایی هستند که کسبوکارها بیشتر از آن برای افزایش تعامل مخاطبان استفاده میکنند.
همانطور که محتوای بصری ایجاد می کنید، مطمئن شوید که درک قوی از اصول اولیه دارید، شامل:
- موضوع مناسب را برای نشان دادن ایده خود انتخاب کنید،
- به ترکیب فکر کنید،
- از کنتراست و رنگ استفاده کنید،
- آن را ساده نگه دارید.
مشکلی که حل میکنید و راهحلی که ارائه میدهید را مشخص کنید + مثال
به شرکت های بزرگی مانند P&G، اپل و مایکروسافت فکر کنید.
چه وجه مشترکی با هم دارند؟ آنها مشکلات را حل می کنند و باعث می شوند مشتریان احساس بهتری داشته باشند.
اپل مفهوم تلفن همراه را با گوشی هوشمند چند منظوره آیفون متحول کرد.
مایکروسافت با راه اندازی ویندوز کمک زیادی به بهبود فناوری رایانه کرد.
بسیار مهم است که با تشریح مشکل اصلی که حل می کنید و انتشار پیام از طریق فرمت های مختلف، پایه و اساس یک استراتژی برندسازی موفق را ایجاد کنید.
درک قدرت داستان سرایی در تولید محتوا
در هسته خود، داستان سرایی ابزار قدرتمندی است که به ما امکان می دهد افکار، ایده ها و تجربیات خود را به گونه ای به اشتراک بگذاریم که مخاطب ما را مجذوب خود کند و تأثیری ماندگار بر جای بگذارد.
وقتی صحبت از تولید محتوا می شود، داستان سرایی می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد.
با استفاده از تکنیک های داستان گویی در محتوای خود، می توانید ارتباط معنی داری با مخاطبان خود ایجاد کنید، پیام خود را به طور موثرتر منتقل کنید و الهام بخش عمل کنید.
درک قدرت داستان سرایی در تولید محتوا به معنای شناخت ارزش داستان سرایی و تاثیر آن بر استراتژی بازاریابی محتوای شماست.
این شامل درک عناصر تشکیل دهنده یک داستان خوب است، مانند یک روایت جذاب، شخصیت های قابل ارتباط و جذابیت احساسی قوی.
خواه به دنبال جذب تبدیل، ایجاد آگاهی از برند، یا تثبیت خود به عنوان یک مرجع در صنعت خود هستید، گنجاندن داستان سرایی در محتوای خود می تواند به شما در دستیابی به این اهداف و ایجاد پیروان وفادارتر و متعهدتر کمک کند.
نمونه تولید محتوای داستانی
قصد دارید دستگاه ضد عفونی کننده سبزیجات را بفروشید.
با این سوال شروع می کنید:
چگونه مطمئن شوم سبزیجات تازه عاری از میکروب هستند؟
معرفی محصول به عنوان راه حل علاقه را به محصول تحریک میکند.
وقتی سبزیجاتم را با آب مقطر تمیز می کنم، همیشه مقداری میکروب باقی می ماند.
مدت زیادی است که از مشکلات معده رنج می برم.
ویزیت پزشک به اندازه کافی کمک نکرده تا مشکل را به طور کامل برطرف کنم.
به جای لاف زدن در مورد محصول، بر داستان خود تاکید کنید، و اینکه چگونه آن محصول در داستان قرار می گیرد.
چگونه از داستان سرایی برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید
داستان سرایی روشی قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان و ایجاد تأثیر ماندگار است.
با این حال، این فقط در مورد گفتن هر داستانی نیست.
این در مورد ایجاد داستانی است که با مخاطب شما طنین انداز می شود و نیازها، علایق و ارزش های آنها را بیان می کند.
برای اینکه از داستان سرایی به طور موثر برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید، باید با درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و به چه چیزی اهمیت می دهند شروع کنید.
نقاط درد، اهداف و انگیزه های آنها چیست؟
آنها برای چه چیزی ارزش قائل هستند و احتمالن با چه نوع داستان هایی ارتباط برقرار می کنند؟
با پاسخ دادن به این سوالات، می توانید نوع داستانی را که با مخاطبان شما طنین انداز می شود و ارتباط معنادارتری ایجاد می کند، شناسایی کنید.
هنگامی که درک خوبی از مخاطبان خود پیدا کردید، می توانید شروع به ساختن داستانی کنید که نیازها، علایق و ارزش های آنها را برآورده کند.
این داستان باید قابل ربط، معتبر و از نظر احساسی جذاب باشد.
باید توجه آنها را جلب کند تا از ابتدا تا انتها پیگیر داستان شما باشند.
برای ایجاد ارتباط قوی با مخاطبان خود، باید مطمئن شوید که داستان ارزشها و پیامهای برند شما را منعکس میکند.
داستان باید با صدای برند، لحن و استراتژی بازاریابی کلی شما همسو باشد.
این تضمین می کند که داستان شما نه تنها با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند، بلکه برند شما و هویت آن را نیز تقویت می کند.
با استفاده از داستان سرایی برای ارتباط با مخاطبان خود، می توانید دنبال کنندگان وفادارتری جذب کنید.
هنگامی که داستان سرایی به درستی انجام شود، می تواند یک ارتباط عاطفی قدرتمند ایجاد کند که نه تنها با مخاطبان شما طنین انداز می شود، بلکه آنها را ترغیب می کند تا اقدام کنند و مدافع برند شما شوند.
کپی رایتینگ و تولید محتوا چیست؟
کپی رایتینگ هر نوشته ای است که برای اهداف بازاریابی انجام می شود. اهداف کپینویسی تبلیغ یک محصول یا نام تجاری، افزایش تبدیل/فروش و تشویق به پاسخ مستقیم است.
از سوی دیگر، نوشتن محتوا، شکل تخصصی تری از نوشتن است که بر یک یا چند هدف بازاریابی محتوا متمرکز است.
تولید محتوا فرآیند تولید ایدههای موضوعی است که برای خریدار شما جذاب است، محتوای نوشتاری یا بصری پیرامون آن ایدهها ایجاد میکند و آن اطلاعات را به عنوان وبلاگ، ویدیو، اینفوگرافیک یا سایر قالبهای محتوا برای مخاطبان در دسترس قرار میدهد.
پیشنهاد می کنم این مقاله را حتمن سرفرصت با دقت مطالعه کنید: کپی رایتر کپی رایتینگ چیست؟ + 100 نمونه فرمان دادن به باد
نمونه ای از تولید کننده محتوا چیست؟
در این زمینه، ما در مورد سازندگانی صحبت می کنیم که برای افزایش مخاطب و در نهایت کسب درآمد از کار خود، محتوا را به صورت آنلاین منتشر می کنند.
بلاگرها، ناشران آنلاین، نویسندگان خبرنامه، پادکستها، یوتیوببران، سازندگان دورهها، پخشکنندههای بازیهای ویدیویی، و تأثیرگذاران رسانههای اجتماعی همگی در سطل «سازنده محتوا» قرار میگیرند.
قالب نمونه تولید محتوا پست با کپی رایتینگ
نمونه آماده تولید محتوا همراه با کپی رایتر شامل:
عنوان محتوا
معرفی محتوا
[محصول/خدماتی که در حال بررسی آن هستید و اطلاعات پس زمینه مرتبط در مورد شرکت و محصول/خدمت را معرفی کنید.
به وضوح بیان کنید که خواننده از خواندن پست چه چیزی به دست می آورد.]
عنوان فرعی محتوا
[یک خلاصه با استفاده از کلمات کلیدی بنویسید.
از عناوین در سراسر پست استفاده کنید تا بخش های کلیدی پست خود را جدا کنید]
بدن محتوا
[چند پاراگراف بخش عمده ای از بررسی را در اینجا پوشش می دهد.
اگر چندین ویژگی در محصول/خدمت وجود دارد، در حین بررسی، آنها را به صورت جداگانه تقسیم کنید.
دقیق باشید و به سوالاتی که فکر می کنید مخاطبان شما ممکن است در مورد محصول یا خدمات داشته باشند پاسخ دهید.]
❓ قیمتش چقدر شد؟
❓ عملکرد چیست؟
❓ خدمات مشتری چطور بود؟
❓ آیا محصول/خدمت را توصیه می کنید؟
❓ چه کسی از استفاده از محصول/خدمت سود می برد؟
نتیجه
[اگر میخواهید خوانندگان محصول/خدمت را بررسی کنند، پست خود را با نظرات نهایی و CTA تکمیل کنید.]
نمونه قالب برای شیب محتوا
- عنوان. …
- عنوان فرعی. …
- خلاصه، مشکل. …
- راه حل. …
- نقل قول از شما. …
- نحوه شروع. …
- نقل قول مشتری. …
- بسته شدن و دعوت به اقدام. …
- همه اینها باید در نظر گرفته شود تا/شامل/ تبدیل شود.
داستان نویسی در نوشتن محتوا این همه فایده دارد:
- خوانندگان را مجذوب و مسحور می کند، توجه آنها را به خود جلب می کند.
- مخاطب را در سطح احساسی و شخصی درگیر می کند.
- خلق انگیزه خوانندگان برای اقدام.
- ارتباط قوی و ماندگار با مخاطب برقرار می کند.
- تجربه ای به یاد ماندنی و تاثیرگذار برای خوانندگان ایجاد می کند.
- داستان سرایی نام برند و هویت برند را تقویت می کند.
- اطلاعات پیچیده را به روشی ساده و قابل ارتباط منتقل می کند.
- حس کنجکاوی را بر می انگیزد و خوانندگان را تشویق می کند تا بیشتر کاوش کنند.
- احساسات قدرتمندی را برمی انگیزد که با مخاطب طنین انداز می شود.
- محتوا را از رقبا در یک بازار شلوغ متمایز می کند.
- آگاهی و شناخت برند را افزایش می دهد.
- درک و اعتبار برند را بهبود می بخشد.
- درگیری و تعامل مخاطب را تحریک می کند.
- درک بهتر و حفظ اطلاعات را تسهیل می کند.
- از طریق داستان های قابل اشتراک گذاری، بازاریابی دهان به دهان ایجاد می کند.
- با تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید، نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
- احساس اصالت و اعتماد را ایجاد می کند.
- الهام بخش وفاداری و ارتباط قوی با برند است.
- به بیان خلاقانه و صدای برند منحصر به فرد اجازه می دهد.
- داستان سرایی را در پلتفرم ها و کانال های مختلف فعال می کند.
قدرت تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا ابزار قدرتمندی برای شکل دادن به هویت برند شماست.
وبسایت، پستهای وبلاگ، بهروزرسانیهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و ویدیوهای شما، همگی به درک مخاطبان از برند شما کمک میکنند.
محتوای ثابت و با کیفیت به تثبیت شرکت شما به عنوان یک مرجع در صنعت کمک می کند و باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان شما می شود.
بازاریابی محتوایی چیست؟
به عنوان یک رویکرد ورود به بازار، به جای اینکه مشتریان را با تبلیغاتی که به آنها مرتبط نیست منحرف کنیم، محتوای ارزشمند، جذاب و مرتبط را به طور مداوم ایجاد می کنیم، از آنجا به مرور زمان، ایجاد یک گروه مشتری و تغییری در رفتار مشتری می کنیم. که سودآور است.