ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت، داده های مربوط به بازدیدکنندگان سایت و رفتار آنها را جمع آوری می کند.
یک ابزار تجزیه و تحلیل خوب می تواند بینش های مفیدی در مورد بازدیدکنندگان به شما ارائه دهد، مانند صفحاتی که بازدید می کنند، کجا کلیک می کنند، مشکلاتی که با آن مواجه می شوند و موارد دیگر.
- ابتدا در آی رپورتاژ ضروریترین ابزارهای مکمل آنالیز را بررسی می کنیم.
- با جدول بهترین ابزارهای تحلیل وب سایت را مقایسه می کنیم.
- مرور بهترین ابزارهای تجزیه تحلیل سایت در دیجیتال مارکنیگ.
ابزارهای تجزیه و تحلیل دیجیتال راه حل های نرم افزاری هستند که بازاریابان را قادر می سازند تا داده ها را از منابع دیجیتال مختلف جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر کنند. این ابزارها بینش دقیقی در مورد رفتار مشتری ارائه می دهند و به شما امکان می دهند صفحات وب، کمپین های بازاریابی و سایر ابتکارات آنلاین خود را با اطمینان بهینه کنید.
آنها از ردیابی اولیه وب/موبایل تا تست پیچیده کاربر و تجزیه و تحلیل نقشه حرارتی را شامل می شوند. با ابزار مناسب، می توانید ردیابی کنید که کاربران از کجا آمده اند، در وب سایت شما چه می کنند و چگونه تبدیل می کنند. همچنین میتوانید زمینههای بهبود یا فرصتهای بهینهسازی را شناسایی کنید.
برترین ابزارهای مکمل ضروری بازاریابی دیجیتال
سیمیلاروب Similarweb چیست؟ برای چه مواردی استفاده می شود؟
SimilarWeb ابزاری است که میزان کل ترافیک دریافتی وب سایت های مختلف را تخمین می زند. این به شما امکان می دهد منابع ترافیک برتر رقبا را ببینید که به شش دسته اصلی، از جمله سایت های ارجاع دهنده، ترافیک اجتماعی، و کلمات کلیدی جستجوی برتر تقسیم شده اند.
🌐 آدرس سایت: www.similarweb.com
سمروش Semrush چیست؟ برای چه مواردی استفاده می شود؟
Semrush یک ابزار سئو محبوب برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و بهینه سازی تبلیغات گوگل است. سمروش یک نرم افزار گزارش بازاریابی همه کاره است که برای کمک به بازاریابان دیجیتال طراحی شده است تا وب سایت های خود را برای ترافیک جستجوی ارگانیک بهتر بهینه کنند.
🌐 آدرس سایت: www.semrush.com
هاباسپات HubSpot چیست؟ برای چه مواردی استفاده می شود؟
HubSpot یک پلت فرم مشتری است که به گونه ای طراحی شده است که با کسب و کار شما مقیاس شود. پلتفرم مشتری HubSpot از یک کسب و کار تک نفره گرفته تا یک شرکت با بیش از 2000 کارمند، دارای ویژگی های بازاریابی، فروش، خدمات مشتری، عملیات و مدیریت تولید محتوا است که شما برای ایجاد بهترین تجربه برای مشتریان خود نیاز دارید.
🌐 آدرس سایت: www.hubspot.com
بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ [جدول مقایسه]
ابزارهای تجزیه و تحلیل وب بسیاری از جمله گوگل، ادوبی و همچنین جایگزین های منبع باز وجود دارد. کدام یک بهتر است؟ ما 15تا از بهترین ها را در آی رپورتاژ مقایسه کردیم.
[فریمیوم یعنی پایه رایگان است اما ویژگی های پیشرفته مبتنی بر حق اشتراک است]
نام ابزار آنالیز | بهترین ویژگیها | قیمت گذاری ابزار بررسی سایت |
---|---|---|
Google Analytics | 200+ معیار برای اندازه گیری | رایگان |
Adobe Analytics | گزارش دهی همه کاره، هوش پیش بینی کننده | مبتنی بر مشتری |
Matomo | ترافیک وب، تحلیل کاربر | مدل فریمیوم |
Mixpanel | ردیابی رفتار مصرف کننده و KPI ها | 25 دلار در ماه به بعد |
Yandex Metrica | کلیک و نقشه های حرارتی | رایگان |
StatCounter | ترافیک وب | مدل فریمیوم |
Amplitude | داده های نمایه، همگروهی رفتار | مدل فریمیوم |
Hubspot | ایمیل و اتوماسیون بازاریابی، CRO | 45 دلار در ماه |
HotJar | بازخورد مشتری، تجزیه و تحلیل نقشه حرارتی | 31 دلار در ماه |
Crazy Egg | تست A/B، تست تقسیم URL | 24 دلار در ماه |
VWO | تست A/B، تست تقسیم URL | مبتنی بر مشتری |
Lucky Orange | قیف های تبدیل، داده های کاربر | 10 دلار در ماه |
Content Square | تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی و بینش های اتوماسیون | مبتنی بر مشتری |
Angelfish | جزئیات بازدیدکننده، تقسیم بندی تودرتو | 1295 دلار در سال |
Foxmetrics | تجزیه و تحلیل هوش تجاری | 299 دلار در ماه |
گوگل آنالیتیکس Google Analytics چیست؟ برای چه مواردی استفاده می شود؟
گوگل آنالیتیکس یک پلتفرم هوشمند تجاری سلف سرویس محبوب است که دسترسی رایگان به ویژگی های تجسم داده ها را ارائه می دهد. اغلب توسط شرکت هایی استفاده می شود که نمی خواهند یا نمی توانند تجزیه و تحلیل جامع تری داشته باشند.
بینشی را در مورد اینکه مخاطب هدف چه کسی است، چگونه به وب سایت یا برنامه رسیده است و رفتار آنها در زمانی که آنجا بودند ارائه می دهد.
اگرچه گوگل آنالیتیکس در مقایسه با رقبای خود منابع اطلاعاتی و پشتیبانی مشتری محدودی دارد، اما همچنان یکی از پرکاربردترین ابزارهای تجزیه و تحلیل دیجیتال موجود است. گوگل آنالیتیکس اغلب همراه با سایر ابزارهای تحلیلی قوی تر استفاده می شود.
این ابزار برای اندازه گیری ترافیک وب، نرخ پرش، نرخ تبدیل، تعداد بازدیدکنندگان در زمان واقعی در صفحه شما و غیره استفاده می شود. این ابزار رایگان است و بیش از 74 درصد صاحبان وب سایت از این ابزار با بیش از 30 میلیون وب سایت از این تجزیه و تحلیل وب استفاده می کنند.
مزایای گوگل آنالیتیکس:
- رایگان برای استفاده. …
- پلت فرم استثنایی برای تجزیه و تحلیل وب سایت و برنامه. …
- بینش ارزشمندی را برای بازاریابان فراهم می کند. …
- داشبوردها و گزارش های قابل تنظیم.
معایب گوگل آنالیتیکس:
- پشتیبانی مشتری محدود. …
- بیشتر به آموزش شخص ثالث متکی است.
🌐 آدرس سایت: analytics.google.com
کنسول جستجوی گوگل GSC چیست؟ برای چه مواردی استفاده می شود؟
اگرچه GSC صرفن یک ابزار تجزیه و تحلیل وب نیست، اما برای درک عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی گوگل مهم است.
این داده ها را در مورد رتبه بندی کلمات کلیدی، نرخ کلیک و مسائل نمایه سازی ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا دید سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) سئو و انتخاب کلمات کلیدی برای رپورتاژ آگهی بهبود بخشید.
کنسول جستجوی گوگل یک ابزار ضروری برای صاحبان وب سایت و متخصصان سئو است که به دنبال افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک خود هستند.
ویژگی های کلیدی عبارتند از:
✅ بینش کلمات کلیدی: کشف کنید که کدام کلمات کلیدی ترافیک ارگانیک را به سایت شما هدایت می کنند و عملکرد آنها را در نتایج جستجو نظارت کنید.
✅ وضعیت نمایه سازی: وضعیت نمایه سازی صفحات وب سایت خود را بررسی کنید و هرگونه مشکلی را که مانع از نمایه سازی مناسب می شود را شناسایی کنید.
✅ گزارشهای عملکرد: بینشهایی درباره کلیکها، نمایشها و نرخ کلیک برای صفحات سایت خود در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید.
✅ مدیریت نقشه سایت: نقشه های سایت XML را ارسال کنید تا به گوگل کمک کنید تا سایت شما را به طور موثر بخزد و فهرست کند.
✅ قابلیت استفاده از موبایل: مشکلات استفاده از تلفن همراه را در سایت خود شناسایی کنید و عملکرد آن را در دستگاه های تلفن همراه بهبود بخشید.
✅ نظارت بر نتایج غنی: ظاهر نتایج غنی مانند داده های ساختاریافته و نشانه گذاری طرحواره را در نتایج جستجوی گوگل ردیابی کنید.
✅ مسائل امنیتی: هشدارها و اطلاعاتی در مورد تهدیدات امنیتی بالقوه ای که بر وب سایت شما تأثیر می گذارد دریافت کنید.
✅ بازرسی URL: وضعیت نمایه سازی و پوشش URL های خاص در سایت خود را برای عیب یابی و بهینه سازی تجزیه و تحلیل کنید.
🌐 آدرس سایت: /search.google.com/search-console
ادوبی آنالیتیکس Adobe Analytics چیست؟ برای چه مواردی استفاده می شود؟
ابزارهای تجزیه و تحلیل وب Adobe Analytics داده ها را از چندین کانال جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند و بهترین جایگزین برای Google Analytics است. یک ابزار تخصصی تجزیه و تحلیل وب است که بینش های پیشرفته ای را ارائه می دهد.
به شما امکان می دهد داده ها را از هر نقطه دیجیتالی در سفر مشتری ترکیب، مطابقت و تجزیه و تحلیل کنید. با تجزیه و تحلیل عمیق، گزارش دهی همه کاره، و هوش پیش بینی کننده، اطلاعات مهم و پایهای را که برای ایجاد تجربیات بهتر مشتری نیاز دارید، بدست می آورید.
🌐 آدرس سایت: business.adobe.com
ماتومو Matomo Matomo چیست؟ برای چه مواردی استفاده می شود؟
Matomo Matomo یک ابزار تجزیه و تحلیل وب منبع باز است که همچنین بدون هزینه است. برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و اندازه گیری ترافیک وب استفاده می شود. قبلن با نام Piwik نیز شناخته می شد.
🌐 آدرس سایت: business.adobe.com
پیشنهاد خواندنی در آی رپورتاژ:
🔗 تبلیغ رایگان پیج اینستاگرام اینجا 🔗 کپی رایتر کپی رایتینگ چیست؟ 🔗 بهترین افزونه تبلیغات وردپرس 🔗 کلمات تبلیغاتی موثر در فروش 🔗 خرید رپورتاژ آگهی ارزان دائمی 🔗 جدیدترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا 🔗 انواع روش های تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت 🔗 جملات انگیزشی برای جذب مشتری