بیایید با آن روبرو شویم، نگاهی به روندهای فناوری تبلیغات در آینده.
صنعت فناوری تبلیغات، به طور مستمر به دنبال چگونگی اجرای بهتر، اندازه گیری و مدیریت کمپین ها به روش های جدید هستند.
بنابراین، برخی از روندهای نوظهور یا موجود فناوری که می تواند مسیر تبلیغات را هدایت کند، چیست؟ در آی رپورتاژ بررسی می کنیم.
مطالعهای از Backlinko نشان میدهد که نتایج جستجوی صوتی 2.68٪ نرخ کلیک بالاتری نسبت به جستجوی سنتی دارند.
محتوا بیشترین ارزش را در جذب مشتری دارد. انواع محتوا برای بازاریابی اینترنتی مفید است.
لیست جدید ترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در جهان
آخرین فناوری دیجیتال مارکتینگ چیست؟ هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی
بازاریابی مکالمه و تعاملات مبتنی بر هوش مصنوعی.
بازاریابان از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از دادههای مصرفکننده، پیشبینی رفتار خرید و شخصیسازی کمپینهای بازاریابی استفاده میکنند.
چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی خدمات مشتری را بهبود می بخشد، پاسخ های فوری و کمک های شخصی را ارائه می دهد.
برندها از طریق چت رباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیاران مجازی، مشتریان را در زمان واقعی درگیر میکنند، به سوالات پاسخ میدهند و تصمیمات خرید را راهنمایی میکنند.
پادکست ها، به مشتریان شلوغ دسترسی پیدا کنید [مهم و اثربحش] + مثال
از طریق پادکست هایی که با در نظر گرفتن نیازها و علایق آنها طراحی شده اند، به مشتریان شلوغ دسترسی پیدا کنید.
این یک عنصر انسانی را به برند شما اضافه می کند زیرا آنها صدای شما یا یکی از اعضای تیم را خواهند شنید.
پادکستها به دلیل انعطافپذیریشان، به استراتژی بازاریابی شما افزوده میشوند.
سخنرانان مهمان دعوت شده نیز ممکن است به برند شما اعتبار بیافزایند.
از پلتفرم پادکست، میتوانید وبسایت کسبوکار خود را پیوند دهید، قسمتها را به شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، یا رونوشتها را پست کنید.
مثال: موضوعاتی که باید در نظر بگیرید ممکن است شامل مصاحبه، دستورالعمل نحوه انجام یا یک روز از زندگی شخصی در صنعت شما باشد.
بازاریابی ویدیویی [کوتاه چرا؟ بلند چرا؟] + مثال
بازاریابی ویدیویی می تواند برای به دست آوردن ارتباط با مخاطبان هدف شما مؤثر باشد – به شما این امکان را می دهد که بینندگان را به روشی سرگرم کننده درگیر و اعتماد به برند را افزایش دهید.
علاوه بر این، به راحتی بین مخاطبان به اشتراک گذاشته می شود.
ویدئویی کوتاه، راه بسیار خوبی برای معرفی برند است.
همچنین میتوانید ویدیوهای طولانیتری را به اشتراک بگذارید که محصولات یا خدمات شما را توضیح میدهند.
به عنوان مثال، یک شرکت نرم افزار ویرایش عکس ممکنه یک ویدیوی توضیحی ایجاد کند که نشان می دهد چگونه از برنامه خود برای ویرایش عکس ها استفاده می کند، یا یک شرکت بازاریابی دیجیتال یک کلیپ کوتاه هفتگی را با یک نکته بازاریابی ضبط می کند.
پیشنهاد: رپورتاژ آگهی چگونه بر خواننده تأثیر میگذارد؟
بهینه سازی جستجوی صوتی
دستگاههای فعالشده با صدا، مانند Google home و Amazon Alexa، روشهای جستجو را برای دریافت اطلاعات آنلاین تغییر دادهاند.
بهینهسازی مؤثر برای جستجوی صوتی نیازمند رویکردی چندوجهی است:
✅ 1_استفاده از کلمات کلیدی محاورهای بلند برای به تصویر کشیدن الگوهای زبان طبیعی برای پرس و جوهای صوتی.
✅ 2_ایجاد محتوای طراحی شده برای پاسخ به سوالات خاصی که مصرف کنندگان می پرسند.
✅ 3_بهینه سازی و سئوی محلی برای بهبود دیده شدن در نتایج جستجوی صوتی.
واقعیت افزوده و واقعیت مجازی AR و VR
در تلاش برای جذب نسلهای جوان، بخش فناوری تبلیغات شاهد افزایش پذیرش AR و VR است.
یک روش تعاملی برای داستان سرایی که میتواند تبلیغکنندگان را در یک بازار اشباع شده پر از خستگی تبلیغات و کوری بنر سوا کند و تلاشها را از بازاریابی پاسخ مستقیم به سمت آگاهی برند از طریق VR و AR متمایز کند.
راهحلهای فناوری تبلیغاتی پیشرفته اکنون ادغام AR و VR را در اکوسیستمهای تبلیغاتی موجود امکانپذیر میسازد، و امکان تجربههای بسیار تعاملی و شخصیشده مصرفکننده را فراهم میکند که بسیار فراتر از نمایشگرهای دیجیتال دو بعدی سنتی است.
علاوه بر این، ظهور محاسبات باعث میشود که پلتفرمهای فناوری تبلیغات بتوانند عناصری مانند تشخیص حرکات و ردیابی چشم را آسانتر کنند و سطوح عمیقتری از تعامل و شخصیسازی را ارائه دهند.
Ar و vr چیست؟
واقعیت افزوده (AR) با افزودن عناصر دیجیتال به نمای زنده، اغلب با استفاده از دوربین گوشی هوشمند، محیط اطراف شما را تقویت می کند.
واقعیت مجازی (VR) یک تجربه کاملا فراگیر است که یک محیط واقعی را با یک محیط شبیه سازی شده جایگزین می کند.
بلاک چین
اکوسیستم تبلیغات دیجیتال، شامل پردازش سیگنال دیجیتال، سرورهای تبلیغاتی، پلتفرمهای مدیریت داده و موارد دیگر، میلیاردها تراکنش را روزانه با میلیونها دلار تسهیل میکند.
طبق آمار تقلب در تبلیغات دیجیتال از انجمن ملی تبلیغکنندگان، هزینه تقلب در تبلیغات دیجیتال 120 میلیارد دلار است (97.7 میلیارد پوند) سالانه.
فناوری بلاک چین راه حل های امیدوارکننده ای را برای این چالش ها (جلوگیری از کلاه برداری) ارائه می دهد.
معماری غیرمتمرکز آن شفافیت بینظیری را با ثبت هر تراکنش در یک دفتر کل در دسترس عموم ارائه میکند که ایمن و مقاوم در برابر دستکاری است.
این سطح از شفافیت پتانسیل کاهش شدید وقوع کلاهبرداری، افزایش اعتماد را در میان تبلیغکنندگان، ناشران و مصرفکنندگان در تراکنشهای برنامهریزی شده دارد.
این اتوماسیون وابستگی به واسطهها را کاهش میدهد که نه تنها کارمزدها را کاهش میدهد، بلکه زمان تراکنشها را نیز سرعت میبخشد.
پیشنهاد: رپورتاژ آگهی چیست؟
بلاک چین به زبان ساده چیست؟ برای چه مواردی استفاده می شود؟
بلاک چین اجازه می دهد تا دارایی های رمزنگاری شده به سرعت و ایمن منتقل شوند.
پروتکل های مبتنی بر بلاک چین را می توان خودکار و غیرمتمرکز کرد، بنابراین امکان ایجاد دارایی های رمزنگاری شده را بدون نیاز به کنترل، نظارت یا نهادهای متمرکز فراهم می کند.
بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز، توزیع شده و عمومی است که برای ثبت تراکنشها در بسیاری از کامپیوترها استفاده میشود.
تولید سرنخ: جذب، تبدیل، بستن و تعامل مجدد + مثال
بازاریابی اینترنتی به ایجاد ترافیک و تبدیل سرنخ ها کمک می کند.
استراتژیهای ارگانیک – برای مثال، وبلاگها، پستهای رسانههای اجتماعی و بازاریابی ایمیلی – میتوانند تصمیمات خرید مصرفکننده را هدایت کنند و به اقدامات دلخواه مانند خرید منجر شوند.
کسبوکارها معمولاً یک فرآیند چهار مرحلهای را برای تولید سرنخ دنبال میکنند:
- جذب،
- تبدیل،
- بستن،
- تعامل مجدد.
وقتی راه حل هایی برای نقاط دردشان ارائه می دهید، می توانید سرنخ ها را جذب کنید.
برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان، اقدامی برای دریافت ایمیل یا سایر اطلاعات تماس آنها ارائه دهید.
سپس می توانید با متقاعد کردن آنها مبنی بر برتری محصول یا خدمات شما نسبت به دیگران، معامله را ببندید.
با این حال، به یاد داشته باشید که در تماس باشید و دوباره درگیر شوید.
به عنوان مثال، ممکن است خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید یا یک یادداشت تشکر ارسال کنید.
پیشنهاد: لیست سایتهای ثبت رپورتاژ آگهی رایگان
چه کسی اینفوگرافیک را دوست ندارد؟ جدول و نمودار +ـآمار + مثال
با اینفوگرافیک های موثر، تجربه کاربری را افزایش دهید و مشتریان جدید جذب کنید.
این ابزار ارتباطی قدرتمند جذابیت بصری را به وب سایت می افزاید، توجه بازدیدکنندگان را جلب می کند و اطلاعات پیچیده را به چیزی قابل هضم تر تجزیه می کند.
مطالعات موردی:
اکثر مصرف کنندگان قبل از تصمیم گیری برای خرید به صورت آنلاین تحقیق می کنند.
هر زمان که نمودار دایره ای، جدول زمانی یا نمودار مقایسه را می بینید، یک اینفوگرافیک می بینید.
به عنوان مثال، کسب و کار شما از یک اینفوگرافیک برای نشان دادن آمار یا فرآیندی استفاده می کند.
پست های وبلاگ تمرین اصالت + دستورالعملها
از پست های وبلاگ برای به اشتراک گذاری اطلاعات مفید برای مصرف کنندگان استفاده کنید.
می توانید این کار را با صحبت در مورد موضوعاتی که برای آنها مهم است و ارائه پیوندهایی که از ادعاها پشتیبانی می کنند، تمرین اصالت یا نشان دهنده تخصص، انجام دهید.
برای تأثیر حتی بیشتر، انواع محتوای وبلاگ را در نظر بگیرید.
وبلاگهای طولانی معمولاً بین 1000 تا 2000 کلمه دارند و به شما امکان میدهند تا جزئیات بیشتری در مورد محصولات یا خدمات خود داشته باشید.
مثال: اگر دستورالعملهای گام به گام استفاده از یک محصول را ارائه میدهید، میتوانید متن کوتاه و اینفوگرافیکهایی را اضافه کنید که به بازدیدکنندگان کمک میکند به راحتی اطلاعات را اسکن کنند.
در نهایت، برای نشان دادن تخصص خود، برخی از پست های وبلاگ ممکنه بر اخبار و روندهای صنعت تمرکز کنند.
وبینارها
مانند سمینارهای تبلیغاتی سنتی، وبینارها شامل میزبان و شرکت کنندگان هستند، اما وبینار با استفاده از نرم افزار کنفرانس ویدئویی انجام می شود.
از آنجایی که مردم از سراسر جهان در وبینارها شرکت می کنند، کسب و کارها می توانند آگاهی از برند را از نظر جغرافیایی افزایش دهند و سرنخ های بیشتری ایجاد کنند.
پیشنهاد: خرید رپورتاژ آگهی
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) + مثال
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ترافیک و سرنخ ایجاد می کند.
از آنجایی که نتایج فوری ارائه نمی دهد، در مقایسه با تبلیغات پولی، بیشتر یک استراتژی بلند مدت است.
با سئو، کلمات کلیدی سایت به سوی رتبه بهتر SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) حرکت می کند.
به عنوان مثال، انتخاب کلمات کلیدی طولانی، عنوان های قانع کننده، توضیحات متا، تولید محتوا و بک لینک های معتبر را برای سایت بسازید.
تبلیغات پولی
کسبوکارها اغلب تبلیغات رسانههای اجتماعی یا نقاط تبلیغاتی آنلاین، مانند بنرها در وبسایتها یا ایمیلهای خاص را خریداری میکنند.
تبلیغات پولی گاهی اوقات ترافیک ایجاد می کند و سرنخ ها را سریعتر از رویکرد SEO ارگانیک تبدیل می کند.
پلتفرم های محبوب تبلیغات پولی شامل گوگل ادوردز، تبلیغات اینستاگرام و تبلیغات توییتر هستند. PPC نمونه ای از تبلیغات پولی است.
پرداخت به ازای کلیک (PPC)
مدل تبلیغات آنلاین پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای هر کلیک هزینه ای دریافت می کند.
پلتفرم آنلاین PPC عبارتند از:
- Google Adwords،
- Facebook Ads،
- LinkedIn Ads،
- و …
کسبوکارهای جدید اغلب از PPC سود میبرند، زیرا توجه زیادی را به خود جلب میکند و بازدیدکنندگان زیادی را بلافاصله به سایتهایشان جذب میکند.
کسب و کارهایی که بودجه کمتری دارند ممکن است برای حفظ PPC در بلند مدت مشکل داشته باشند، اما استفاده از PPC اغلب باعث تقویت در کوتاه مدت می شود.
بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته، وظایف بازاریابی را بین مشارکت بازیکنان تقسیم می کند.
شرکتهای وابسته، که به عنوان ناشران نیز شناخته میشوند، در ازای دریافت جایزه یا کمیسیون، یک برند را در یک شبکه بازاریابی میکنند.
بازاریابی وابسته برخی از بارهای بازاریابی اینترنتی را کاهش می دهد زیرا شخص ثالث وظیفه تبلیغ برند شما را بر عهده می گیرد.
ممکن است متوجه این نوع بازاریابی در وبلاگ هایی شوید که محصولات خاصی را تبلیغ می کنند و شامل لینک های خرید می شوند.
هر بار که خریدی از بررسی محصول انجام می شود، وبلاگ نویس کمیسیون دریافت می کند.
کدام استراتژی بازاریابی اینترنتی موثرتر است؟
بازاریابی محتوا یکی از موثرترین راهها برای تولید سرنخهای جدید آنلاین است.
شامل ایجاد اینفوگرافیک، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، راهنماها و سایر محتوای اصلی است.
همچنین میتوانید از محتوای بصری مانند عکسها و ویدیوها استفاده کنید تا به افراد نگاهی درونی به کسبوکارتان بدهید.
پیشنهاد: ثبت رپورتاژ آگهی رایگان
راه پیش رو برای تکامل فناوری تبلیغات
همانطور که ما به سمت آینده ای دیجیتالی با یکدیگر حرکت می کنیم، صنعت فناوری تبلیغات در یک مقطع حساس قرار دارد.
همگرایی فناوریهایی مانند بلاک چین، هوش مصنوعی و VR/AR، همراه با استراتژیهای در حال تحول بر تغییری پویا در نحوه اجرا و تحلیل تبلیغات تاکید میکنند.
این چشمانداز دائماً در حال تغییر مستلزم آن است که تبلیغکنندگان، خریداران، رسانهها و ناشران چابک بمانند و دائماً با فناوریهای نوظهور و رفتارهای مصرفکننده سازگار شوند.
بازاریابی اینترنتی چیست؟
گاهی اوقات به عنوان بازاریابی دیجیتال، تبلیغات اینترنتی یا بازاریابی آنلاین شناخته می شود، بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح گسترده است که تمام جنبه های تبلیغ برند را آنلاین پوشش می دهد.
هدف اصلی بازاریابی اینترنتی مشارکت و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مشتریان شما است، اما ممکن است برای انتقال پیام های خاص به مصرف کنندگان و تثبیت نام تجاری شما به عنوان یک رهبر صنعت با محتوای آموزنده نیز استفاده شود.
انواع مختلف تکنیک های بازاریابی اینترنتی چیست؟ 🚀
برای کمک به شروع بازاریابی کسب و کار خود به صورت آنلاین، در اینجا یک راهنمای سریع به 9 نوع برتر استراتژی بازاریابی اینترنتی آورده شده است.
- بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) …
- بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) …
- پرداخت به ازای هر کلیک یا پرداخت به ازای تماس (PPC) …
- بازاریابی محتوا …
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی. …
- بازاریابی ایمیلی. …
- بازاریابی موبایلی ..
- بازاریابی وابسته …
- بازاریابی بومی مانند رپورتاژ آگهی …
- بازاریابی هوش مصنوعی …
- اینفلوئنسر مارکتینگ.
پیشنهاد خواندنی در آی رپورتاژ:
🔗 تبلیغ رایگان پیج اینستاگرام اینجا 70 ایده آنلاین شاپ با سرمایه کم 🔗 اقدامات لازم برای شروع یک کسب و کار نوآورانه اینترنتی مثال ایده 🔗 بهترین افزونه تبلیغات وردپرس #جدول مقایسه ویژگیها #لیست 🔗 کلمات تبلیغاتی موثر در فروش + شعار تبلیغات + 100 🔗 خرید رپورتاژ آگهی ارزان دائمی آی رپورتاژ 🎯 🔗 بهترین روش تبلیغات قاتل؟ فرمول4U روش4P + مثال 🔗 سئو چیست به زبان ساده 🚀 آموزش صفر تا صد سئو رایگان 🎯 🔗 انواع روش های تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت [20 راه] 🔗 جملات انگیزشی برای جذب مشتری + 50 فریاد نبرد [3 دست بالا] 🔗 تبلیغات چند کلمه باشد؟ [نظر موافق مخالف کوتاه بلند] + آمار
بازاریابی اینترنتی در مقابل انواع دیگر بازاریابی
در حالی که تکنیکهای بازاریابی سنتی هنوز هم مهم هستند – همانطور که در تبلیغات بیلبورد، تلویزیون و رادیو میبینیم – بیشتر مصرفکنندگان آنلاین هستند، بنابراین مهم است که آنها را در جایی که هستند ملاقات کنیم.
اگر شرکتها به دنبال تعامل با مخاطبان از طریق رسانههای دیجیتال هستند، معمولاً از بازاریابی اینترنتی استفاده میکنند.
همچنین اگر کسب و کار شما به دنبال هدف قرار دادن گروه های خاصی از افراد و دسترسی به تجزیه و تحلیل دقیق باشد، ایده آل است.
از سوی دیگر، اگر کسب و کار شما به دنبال دستیابی به مخاطبان محلی بیشتر است، بازاریابی سنتی می تواند بهتر باشد.