بازاریابی مجدد در مورد جذب مجدد مشتریان موجود از طریق بسترهای رسانه ای مانند ایمیل یا حتا تبلیغات پولی است. هدف گذاری مجدد در مورد افرادی است که به سمت خرید حرکت کردند ولی خریدی نکردند.
در ادامه با آی رپورتاژ با معرفی بازاریابی مجدد و همچنین معرفی هدف گذاری مجدد با ارائه مثال های جداگانه از هرکدام همراه شوید.
بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد
به هر حال، هدفگذاری مجدد و بازاریابی مجدد هر دو اصطلاحی هستند که در کمپینها استفاده میشوند که به سادگی به معنای نمایش یا هدف قرار دادن تبلیغات به مخاطب خاصی است که قبلن با تبلیغات یا صفحات وب قبلی شما تعامل داشته یا محتوای خاصی را در صفحات وب شما مشاهده کرده است.
بسیار مهم است که کمپین های نمایشی ایجاد کنید تا چندین بار تبلیغات را به آنها نشان دهید تا آنها را وادار کنید تا دوباره از وب سایت یا برنامه های شما بازدید کنند تا هر اقدامی را که منجر به فروش یا تبدیل می شود را انجام دهند.
بهعنوان یک تبلیغکننده، همیشه یک کمپین تبلیغاتی بازاریابی مجدد یا هدفگیری مجدد در کمپینهای کمپین تبلیغات آنلاین خود (PPC، CPM و CPA) داشته باشید.
اینجاست که می توانید به طور موثر از تبلیغات نمایشی برای هدف قرار دادن افرادی که از طریق تبلیغات قبلی شما از وب سایت شما بازدید می کنند استفاده کنید.
CPC (هزینه به ازای هر کلیک)، CPA (هزینه به ازای خرید) و CPM (هزینه به ازای هر میلیون) مدل های قیمت گذاری متفاوتی هستند که در تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) استفاده می شوند. هر مدلی مزایای خاص خود را دارد و برای اهداف تبلیغاتی مختلف مناسب است.
اگر کمپین پرداخت به ازای کلیک (PPC) را اجرا می کنید، باید بدانید که برای جذب مشتری چقدر هزینه دارد. این معیار که به عنوان هزینه به ازای خرید (CPA) شناخته می شود، به شما کمک می کند اثربخشی و سودآوری استراتژی PPC خود را اندازه گیری کنید.
CPM مخفف هزینه در هر مایل یا هزینه در هزار نمایش است. به زبان ساده، CPM به هزینه نمایش یک تبلیغ برای 1000 کاربر اشاره دارد.
بازاریابی مجدد چیست؟
بازاریابی مجدد اصطلاحی است که به استفاده از ایمیل برای تعامل مجدد با مشتریان یا مخاطبانی که قبلن به برند شما علاقه نشان داده اند یا با آن تجارت کرده اند، اشاره دارد.
بازاریابی مجدد در مورد جذب مجدد مشتریان موجود از طریق بسترهای رسانه ای مانند ایمیل یا حتی تبلیغات پولی است.
مثال بازاریابی مجدد چیست؟
تاکتیکهایی مانند ارسال ایمیل به مشتری برای تمدید سرویس یا فروش لوازم جانبی، نمونههای سنتی بازاریابی مجدد هستند.
هدف گذاری مجدد چیست؟
هدف گذاری مجدد به معنای حرکت دادن مشتریانی است که هنوز در مسیر خرید قرار نگرفته اند اما تعاملی از قبل داشتند.
مثال هدف گذاری مجدد چیست؟
به عنوان مثال، مشتریان ممکن است وارد سایت شما شوند و محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنند، اما بدون خرید آن را ترک کنند.
با استفاده از آدرسهای ایمیل ارائهشده توسط مشتریان در حسابشان، میتوانید با ارسال ایمیلهایی که در مورد آن محصولات به آنها یادآوری میکند، بازاریابی مجدد کنید و به جلوگیری از رها شدن سبد خرید کمک کنید.