کپی رایترها با ویژگی های مختلفی مانند خلاقیت، احساس زبان و استعداد نوشتن مشخص می شوند.
آنها علاوه بر دانش خود، می توانند از تکنیک های آزمایش شده برای ایجاد تبلیغات الهام بخش استفاده کنند.
در آی رپورتاژ درباره فرمول 4U و روش 4P با ذکر مثال های کاربردی، بیشتر بدانید.
کپی خوب به سادگی خواننده را به گونه ای آموزش می دهد که برای مغز جذاب باشد.
فرمول 4U
فرمول 4U یک سیستم رتبه بندی سرفصل است که توسط مؤسسه نویسندگان و هنرمندان آمریکایی (AWAI)، ارائه دهنده پیشرو آموزش و منابع کپی رایتینگ توسعه یافته است.
این فرمول مبتنی بر این ایده است که سرفصل های شما باید به خوانندگان شما این احساس را بدهد که محتوای شما فوری، مفید، منحصر به فرد و فوق العاده خاص است.
مفید
عنوان باید مزایای محصول را بیان کند – چه چیزی برای کاربر ارزش دارد؟
منحصر بفرد
بر منحصر به فرد بودن و خاص بودن محصول تاکید کنید و جلوه ای غافلگیرکننده را در تیتر قرار دهید.
فوری
احساس فوریت را منتقل کنید تا کاربران اکنون آگهی را بخوانند و آن را به بعد موکول نکنند.
فوق العاده خاص
متن های خیلی کلی ننویسید. هر چه موضوع خاص تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که گروه هدف مورد توجه قرار گیرد.
به خاطر داشته باشید: در بهترین حالت، می توانید هر چهار U را در سرفصل های خود قرار دهید، اما مجبور نیستید.
همیشه مطمئن شوید که تیترها کوتاه و جذاب هستند.
از آنها به عنوان چک لیستی برای نوشتن سرفصل های قدرتمند استفاده کنید.
چهار عنصر را نشان می دهد که محتوای قدرتمند تولید می کند:
- مفید،
- فوری،
- منحصر به فرد،
- و فوق العاده خاص.
هر یک از این عناصر می تواند حس کنجکاوی، علاقه و تمایل مخاطبان شما را افزایش دهد و آنها را به خواندن مطالب شما یا اقدامی ترغیب کند.
فرمول 4U به زبان ساده چیست؟
فرمول 4 U می گوید محتوا باید #فوری، #منحصر به فرد، #مفید و #فوق خاص باشد.
چگونه از فرمول 4U استفاده کنیم؟ + مثال
برای استفاده از فرمول 4U، باید تیتر خود را بنویسید و سپس آن را در مقیاس 1 تا 4 برای هر یک از چهار معیار ارزیابی کنید.
هر چه امتیاز بالاتر باشد تیتر بهتر است.
1_اضطرار با این که عنوان شما چقدر حس فشار یا کمبود زمان را منتقل می کند ارزیابی می شود.
2_سودمندی، ت بر اساس میزان نوید یک مزیت یا راه حل برای یک مشکلیتر شما ارزیابی می شود.
3_منحصربهفرد بودن با این موضوع تعیین میشود که تا چه حد تیتر شما از دیگران متمایز است یا چیزی متفاوت ارائه میدهد.
4_ویژگی فوق العاده با میزان ارائه جزئیات یا اعداد خاصی که ادعا یا مزیت شما را تأیید می کند، تیتر شما اندازه گیری می شود.
نمره 4 برای هر یک از این معیارها نشان می دهد که عنوان شما در آن زمینه قوی است،
در حالی که نمره 1 به این معنی است که فوریت، مفید بودن، منحصر به فرد بودن یا فوق خاص بودن وجود ندارد.
چگونه به تیتر نمره بدهیم؟ 4U + مثال
هنگامی که عنوان خود را برای هر یک از چهار معیار رتبه بندی کردید، باید نمرات را جمع کرده و آنها را بر 4 تقسیم کنید تا میانگین امتیاز را بدست آورید.
میانگین امتیاز روشی ساده برای سنجش کیفیت کلی و اثربخشی تیتر شماست.
طبق AWAI، میانگین امتیاز ایده آل برای یک عنوان 3.5 یا بالاتر است، به این معنی که تیتر شما ترکیبی قوی از فوریت، مفید بودن، منحصر به فرد بودن و فوق خاص بودن دارد.
با این حال، باید زمینه و هدف تیتر خود را نیز در نظر بگیرید و انتظارات خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
به عنوان مثال:
اگر عنوانی برای یک پست وبلاگ می نویسید، ممکن است بخواهید بیشتر روی مفید بودن و منحصر به فرد بودن تمرکز کنید، در حالی که اگر عنوان یک صفحه فروش می نویسید، ممکن است بخواهید بیشتر بر فوریت و خاص بودن تأکید کنید.
پیشنهاد: رپورتاژ آگهی چیست؟
چگونه تیتر را بهینه کنیم؟ 4U + مثال های دقیق
فرمول 4U نه تنها راهی برای آزمایش تیتر شما، بلکه راهی برای بهینه سازی آن است.
با استفاده از فرمول به عنوان راهنما، می توانید نقاط قوت و ضعف تیتر خود را شناسایی کرده و تغییراتی را برای بهبود آن اعمال کنید.
برای افزایش فوریت، از کلمات یا عباراتی استفاده کنید که دلالت بر ضرب الاجل، خطر یا پیامد دارند …
مانند «اکنون»، «امروز» یا «قبل از اینکه خیلی دیر شود».
برای افزایش سودمندی، از کلماتی استفاده کنید که مزیت یا راه حلی دارند …
مانند “چگونه” یا “نهایی” را برجسته می کنند.
برای افزایش منحصر به فرد بودن، از کلماتی استفاده کنید که محتوای شما را از دیگران متمایز می کند،
مانند “انحصاری” یا “تکان دهنده”.
در نهایت، برای افزایش ویژگی فوق العاده، از کلماتی استفاده کنید که جزئیات دقیق یا اعدادی دارند:
مانند “در 7 روز” یا “برای 27 دلار” را ارائه می دهند.
بهینه سازی عنوان خود با فرمول 4U به اطلاع رسانی و اطمینان بخشیدن به ذینفعان کمک می کند و در عین حال بینش های ارزشمندی را برای بهبود وضعیت امنیت ابری شما ارائه می دهد.
روش 4P
روش 4P تکنیکی برای ایجاد تبلیغاتی موثر است.
تصویر
این یک عکس یا عکس واقعی نیست، بلکه تصویر متنی است که می تواند به صورت منفی یا مثبت فرموله شود.
تصویری برای خواننده ترسیم کنید، وضعیت فعلی آنها را نشان دهید و به مشکلات فعلی آنها بپردازید.
یا آینده ای را تصور کنید که به لطف محصول تبلیغ شده می تواند بسیار زیبا باشد.
وعده
قول را به خواننده برسانید. چگونه محصول مشکل شما را حل خواهد کرد؟
اثبات
تاثیر و موفقیت محصول را ثابت کنید.
فشار دادن
آگهی را با یک تماس برای اقدام مانند دکمه تماس به اقدام با پیوند صفحه فرود مربوطه به پایان برسانید.
فرمول 4P به زبان ساده چیست؟
4P عبارتند از #محصول، #قیمت، #مکان و تبلیغ. استفاده از این 4Pها سودمند است. از این 4Pها می توان برای دستیابی موثر به مخاطبان هدف و افزایش فروش کالا یا خدمات استفاده کرد.
رویکرد چهار P
رویکرد چهار P: ساختار نوشتاری متقاعدکننده کننده به عمل است.
بیش از نیمی از نبرد ایجاد محتوای قانع کننده و کپی ساختاری محکم است.
نوشتن نامرتب مانع از درک می شود، و بدون درک، وقتی درخواست عمل می کنید با استقبال گرمی مواجه نخواهید شد.
بیایید در آی رپورتاژ ببینیم که هر عنصر چه چیزی را از شما می خواهد که به خواننده تحویل دهید.
اوه، به خاطر داشته باشید که اگرچه در این مقاله به خوانندگان اشاره می کنم، ساختار 4 P به همان اندازه برای محتوای صوتی یا تصویری کار می کند.
وعده جلب توجه و سودمند 4P
قولی که می دهید برای جلب توجه طراحی شده است، اما در اینجا به شما گفته می شود که چگونه توجه را جلب کنید، من مطمئن هستم که همه ما شاهد تلاش هایی برای جلب توجه بوده ایم که به راحتی از آنها مصون هستیم، زیرا به جای سودمند بودن، چیزی مضحک است.
این وعده سودمند با عنوان داده می شود، شاید در یک عنوان فرعی اولیه توضیح داده شده است، و به افتتاحیه شما منتقل می شود. این مهمترین بخش قطعه است، زیرا اگر خواننده اینجا متوقف شود، بازی تمام شده است.
این قول این است که «چه چیزی برای آنهاست». بله، شما توجه آنها را می خواهید، اما قول تنها دلیلی است که خواننده مایل است شما را دنبال کند.
تصویر مغز پسند 4P + مثال
به جای مفهوم مبهم «علاقه»، در اینجا به ترسیم تصویری واضح برای خواننده می پردازیم. شما با استفاده از زبان توصیفی پر جنب و جوش، وعده سودمند را انجام می دهید.
مثال:
یکی از راههای انجام این کار این است که خواننده را وادار کنیم تا خود را در حال لذت بردن از منفعت یا نتیجه دلخواه تصور کند.
سپس در مورد اینکه چگونه راه حل یا ایده پیشنهادی شما این مزیت را محقق می کند، کاملاً مشخص می شوید.
مرحله تصویر استفاده از داستان سرایی و تصاویر واضح توصیفی را به عنوان راهی برای حفظ علاقه عاطفی خواننده در حالی که او را در مسیر پذیرش سوق می دهید، پیشنهاد می کند.
همچنین شما را بر انتقال مزایای مرتبط با ویژگیها یا حقایقی که باید از آنها مطلع شوید متمرکز میکند.
اثبات 4P + مثال
در معجون قبلی کپی خود، اطلاعات پایه ای را که می خواهید خوانندگان بپذیرند، به شیوه ای مغز پسند منتقل کرده اید.
اکنون باید با مدرک از آن پشتیبانی کنید.
مثال:
آمار، مطالعات، نمودارها، حقایق شخص ثالث، توصیفات، نشان می دهد که ویژگی های محصول شما مزایایی را که قول داده اید را ارائه می دهد – همه اینها بخشی از بخش اثبات مقاله شما هستند.
اکنون زمان آن است که آن را مستقیماً پخش کنید و ذهن منطقی خواننده را برای حمایت از محرک های احساسی که به تصویر کشیده اید، جلب کنید.
استدلالهای بلاغی و قطعات تبلیغاتی زمانی که Proof مفقود باشد، اندک یا فاقد اعتبار باشد، شکست میخورند.
در حالی که امیدواریم رابطه شما با خواننده اعتماد و اقتدار داشته باشد، درخواست از مردم برای پذیرش ادعاهای شما بدون شواهد، راهی آسان برای شکست نوشتن شما است.
پیشنهاد: خرید رپورتاژ آگهی
فشار دهید + مثال + اکشن
اکنون به مرحله اکشن بسیار مهم قطعه می رسیم که میل را در خود گنجانده و گسترش می دهد.
در حالی که “فشار” می تواند مفهوم منفی داشته باشد، در اینجا ما از آن به عنوان یک عنصر متقاعد کننده استفاده می کنیم که احتمال عمل را بیشتر می کند.
مرحله فشار چیزی بیش از یک فراخوان برای اقدام است.
این یک پیشنهاد برجسته در یک تبلیغ ارائه و سپس درخواست خرید می کند.
فینال بزرگی است که در آن ایده بزرگ شما به همان اندازه که برای شما معنا دارد برای خواننده معنا پیدا می کند.
نوشتن متقاعد کننده با پایان در ذهن شروع می شود،
مثال:
پذیرش محکم باشد.
طول فشار، وعده سودمند و تصویر واضح را با پذیرش محکم و اقدام مشخص گره می زنید.
از “گفتن آنچه به آنها گفته اید” به عنوان راهی برای اتصال نقاط باشید، فراموش نکنید فرض درک، دشمن پذیرش است.
کپی رایتینگ با مثال چیست؟
کپی رایتینگ عنصری از بازاریابی یا تبلیغات در رسانه است که به نوشتن محتوایی اطلاق می شود که مصرف کنندگان را بیشتر به خرید محصول یا خدمات علاقه مند می کند.
کپی رایتینگ را می توان در اکثر فرم های رسانه های نوشتاری و دیجیتالی، از جمله پست های وبلاگ، خبرنامه ها و تبلیغات یافت.
آیا هوش مصنوعی جایگزین کپی رایترها خواهد شد؟
هوش مصنوعی میتواند کارهای تکراری خاصی را در نوشتن کپیرایتینگ، مانند تجزیه و تحلیل دادهها و ایجاد محتوای اولیه، خودکار کند. با این حال، این بدان معنا نیست که هوش مصنوعی جایگزین کپی رایترها خواهد شد.
در عوض، میتواند زمان آنها را برای تمرکز بر جنبههای پیچیدهتر و خلاقانهتر تولید محتوا آزاد کند.
بهترین روش های تبلیغات؟
انواع سنتی تبلیغات مانند روزنامه ها، آگهی ها، رادیو و تلویزیون و اشکال جدیدتر مانند رپورتاژ آگهی، رسانه های اجتماعی و تبلیغات بنری وب وجود دارد.
کدام تکنیک تبلیغاتی موثرتر است؟
در بین تمام تکنیکهای مورد استفاده در تبلیغات، داستان سرایی احتمالاً تاثیرگذارترین است زیرا تبلیغات شما را به یاد ماندنی میکند.
مردم هر روز آگهیهای متعددی را میبینند و ممکن است بیشتر آنها را فراموش کنند، اما اگر یک داستان عالی برای آنها تعریف کنید، به احتمال زیاد آن را به خاطر خواهند آورد.
پیشنهاد خواندنی در آی رپورتاژ:
🔗 تبلیغ رایگان پیج اینستاگرام🔗 اقدامات لازم برای شروع یک کسب و کار نوآورانه اینترنتی مثال ایده 🔗 بهترین افزونه تبلیغات وردپرس #جدول مقایسه ویژگیها #لیست 🔗 کلمات تبلیغاتی موثر در فروش + شعار تبلیغات + 100 🔗 خرید رپورتاژ آگهی ارزان دائمی آی رپورتاژ 🎯 🔗 سئو چیست به زبان ساده 🚀 آموزش صفر تا صد سئو رایگان 🎯 🔗 جدیدترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا + 25 🔗 انواع روش های تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت [20 راه] 🔗 جملات انگیزشی برای جذب مشتری + 50 فریاد نبرد [3 دست بالا] 🔗 تبلیغات چند کلمه باشد؟ [نظر موافق مخالف کوتاه بلند] + آمار
چه نوع تبلیغاتی توجه شما را جلب می کند؟
قرار دادن یک آگهی تبلیغاتی در قالب یک بازی می تواند راهی سرگرم کننده برای شما باشد تا با یک محصول بیشتر آشنا شوید و زمان بیشتری را با آن بگذرانید.
استفاده از تبلیغاتی که باعث خنده شما می شود می تواند توجه شما را جلب کند و خاطره انگیز باشد.
استفاده از کلماتی مانند شگفت انگیز و باورنکردنی باعث می شود محصولات واقعاً هیجان انگیز به نظر برسند.
در پایان از اینکه با آی رپورتاژ با پست “بهترین روش تبلیغات قاتل مغز پسند؟ فرمول4U روش4P + مثال” همراه شدید، ممنویم.
بیشتر: linkedin copyblogger