🎯 داستان سئو را شنیده اید؟
سئو مانند یک ماجراجویی جادویی در جنگل اینترنتی است.
با استفاده از کلمات کلیدی خاص، ایجاد محتوای عالی، ایجاد پیوندهای دوستانه و نوشتن HTML دلربا، می توانید وب سایت خود را متمایز کنید و درنهایت؟
برای جادوگران عاقل موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید.
سئو به زبان ساده یعنی، رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجوی گوگل به صورت ارگانیک (بدون پرداخت و طبیعی) است.
معنی سئو (SEO): بهینه سازی برای موتورهای جستجو (search engine optimization) است.
به طور خلاصه، سئو تضمین می کند وقتی شخصی در گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) جستجو می کند، نام سایت شما قابل مشاهده است.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک یک وب سایت است.
سئو کردن یعنی، کارهایی را انجام می دهید که به شما کمک می کند در نتایج ارگانیک و طبیعی موتور جستجو ظاهر شوید و رتبه بالاتری کسب کنید.
سئو با مثال ساده
رایجترین نمونه سئوی داخلی، بهینهسازی یک قطعه از محتوا برای یک کلمه کلیدی خاص است.
به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی در مورد تهیه بستنی منتشر می کنید:
کلمه کلیدی «بستنی خانگی» است.
شما آن کلمه کلیدی را در عنوان، توضیحات متا، هدرها (سربرگ ها) و بدنه پست خود قرار می دهید.
آیا سئو آسان است؟
سئو آسان نیست.
اما علم موشکی هم نیست.
چیزهایی وجود دارد که می توانید بلافاصله پیاده سازی کنید و مفاهیمی وجود دارد که زمان و تلاش بسیار بیشتری را می طلبد.
بنابراین بله، شما می توانید سئو را به تنهایی انجام دهید.
چرا سئو مهم است؟
سئو مهم است زیرا می تواند ترافیک، سرنخ ها، مشتریان و درآمد بیشتری را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.
هر روز میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود.
مردم احتمالاً به دنبال کاری هستند که شما انجام می دهید و شما می توانید با رتبه بندی برای آن عبارات، مشتریان را جذب کنید.
اما بعید است که بدون تلاش در رتبه بندی گوگل قرار بگیرید، زیرا دیگران در تلاش هستند همین کار را انجام دهند.
به همین دلیل است که سئو اهمیت بالایی دارد. کمک می کند تا به گوگل نشان دهید که شما شایسته رتبه بندی هستید.
مزایای سئو چیست؟
اکثر مردم روی یکی از چند نتیجه جستجوی اول کلیک می کنند، بنابراین رتبه های بالاتر معمولا منجر به ترافیک بیشتر می شود.
برخلاف سایر کانالها، ترافیک جستجو به صورت ثابت و منفعل است.
سئو هزینه و زمان دارد.
آیا یک مبتدی می تواند سئو را یاد بگیرد؟
ممکن است چند هفته طول بکشد تا مبتدیان به درک اساسی از مفاهیم و شیوه های سئو دست یابند.
اما برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو و درک مفاهیم پیشرفته سئو نیاز به چندین سال یادگیری و تمرین مداوم است.
قبل از سئو چه چیزی باید یاد بگیرم؟
قبل از اینکه به سراغ ابزارها و منابع بروید، مطمئن شوید که اصول سئو را می دانید.
- یاد بگیرید سئو چیست. …
- نحوه کار موتورهای جستجو را کشف کنید. …
- فاکتورهای رتبه بندی سئو را بشناسید. …
- انواع سئو را بشناسید. …
- مهارت های ضروری سئو را یاد بگیرید. …
- کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید. …
- با مجموعه ابزارهای سئو آشنا شوید. …
- افزونه های سئو را در CMS (مدیریت محتوا) بشناسید.
سئو در گوگل چقدر طول می کشد؟ ⌛
سئو بین سه تا شش ماه طول می کشد تا نتایج نشان داده شود.
در برخی موارد، ممکن است تا یک سال طول بکشد تا شاهد بهبود مداوم سئو باشیم.
سئو یک راه حل فوری نیست – برای مشاهده بهبود رتبه بندی و ترافیک به زمان و تلاش نیاز دارد.
اصطلاحات مهم سئو چیست؟ 🔗🚀
☑️ سئو کلاه سیاه چیست؟ روشهای بهینهسازی موتور جستجو که دستورالعملهای گوگل را نقض میکنند.
✅ سئو کلاه سفید چیست؟ روشهای بهینهسازی موتور جستجو که با دستورالعملهای گوگل مطابقت دارد.
☑️ خزیدن چیست؟ فرآیندی که توسط آن موتورهای جستجو صفحات وب شما را کشف می کنند.
✅ کلمات کلیدی دم بلند چیست؟ پرس و جوهای طولانی تر، معمولاً آنهایی که بیش از سه کلمه دارند. آنها اغلب خاص تر از پرس و جوهای دم کوتاه هستند.
☑️ سرچ ارگانیک چیست؟ قرارگیری کسب شده در نتایج جستجو، برخلاف تبلیغات پولی. (ارگانیک به معنی طبیعی)
✅ مرورگر چیست؟ یک مرورگر وب، مانند کروم یا فایرفاکس، نرم افزاری است که به شما امکان می دهد به اطلاعات موجود در وب دسترسی داشته باشید.
☑️ URL چیست؟ مکان یا آدرس تک تک محتوای موجود در وب است.
✅ ترافیک چیست؟ بازدید از یک وب سایت.
☑️ Query چیست؟ کوئری کلماتی که در نوار جستجو تایپ می شوند.
✅ رتبه بندی در گوگل چیست؟ ترتیب نتایج جستجو بر اساس ارتباط با پرس و جوهای کاربران.
☑️ کلمات کلیدی منطقه ای چیست؟ به کلمات کلیدی منحصر به فرد برای یک منطقه خاص اشاره دارد.
✅ موتور جستجو چیست؟ یک برنامه بازیابی اطلاعات که مواردی را در پایگاه داده جستجو می کند که با ورودی درخواست کاربر مطابقت دارد.
مثال: گوگل، بینگ و یاهو.
☑️ SERP چیست؟ مخفف “صفحه نتایج موتور جستجو” – صفحه ای که پس از انجام جستجو مشاهده می کنید. نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) نامیده شود.
✅ حجم جستجو چیست؟ تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی جستجو شده است. بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی حجم جستجوی ماهانه را تخمینی نشان می دهند.
☑️ Alt text چیست؟ یا متن جایگزین، متنی در کد HTML است که تصاویر موجود در صفحات وب را توصیف می کند.
✅ Anchor text چیست؟ متنی که با آن به صفحات پیوند می دهید.
☑️ تگ های هدر چیست؟ یک عنصر HTML که برای تعیین سرفصل ها در صفحه شما استفاده می شود.
✅ فشردهسازی تصویر چیست؟ افزایش سرعت صفحات وب با کوچکتر کردن اندازه فایلهای تصویر بدون کاهش کیفیت تصویر است.
☑️ نقشه سایت چیست؟ نقشه سایتی فقط حاوی آدرس های اینترنتی یک وب سایت است.
✅ توضیحات متا چیست؟ عناصر HTML که محتویات صفحه ای را که در آن قرار دارد را توصیف می کند. گوگل گاهی اوقات از متا به عنوان خط توضیحات در تکه های از نتایج جستجو استفاده می کند.
☑️ پاندای گوگل چیست؟ یک به روز رسانی الگوریتم گوگل که محتوای با کیفیت پایین را هدف قرار می دهد.
✅ پروتکل “http” یا “https” چیست؟ قبل از نام دامنه شما، نحوه انتقال داده ها بین سرور و مرورگر را کنترل می کند.
☑️ گواهی SSL چیست؟ یک “لایه سوکت های امن” برای رمزگذاری داده های ارسال شده بین وب سرور و مرورگر جستجوگر استفاده می شود.
✅ ریدایرکت یا تغییر مسیر چیست؟ زمانی که یک URL از یک مکان به مکان دیگر منتقل می شود. اغلب، تغییر مسیر دائمی است (301 تغییر مسیر).
☑️ Rel=canonical چیست؟ برچسبی که به صاحبان سایت اجازه می دهد تا به گوگل بگویند کدام نسخه از یک صفحه وب اصلی و کدام نسخه تکراری است.
✅ تگ عنوان چیست؟ یک عنصر HTML که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند.
☑️ KPI چیست؟ “شاخص عملکرد کلیدی” یک مقدار قابل اندازه گیری است که نشان می دهد یک فعالیت چقدر به یک هدف دست می یابد.
✅ CSS چیست؟ دی است که باعث میشود یک وبسایت به شکل خاصی به نظر برسد (مثلاً فونتها و رنگها).
☑️ DNS چیست؟ یک سرور نام دامنه – اساساً نام دامنه را به آدرس IP ترجمه می کند تا مرورگرها بتوانند منابع صفحه را بارگیری کنند.
✅ آدرس IP چیست؟ آدرس پروتکل اینترنت (IP) رشته ای از اعداد است که برای هر وب سایت خاص منحصر به فرد است.
☑️ Lazy loading یا بارگذاری تنبل چیست؟ راهی برای به تعویق انداختن بارگذاری یک شی تا زمانی که نیاز باشد. این روش اغلب برای بهبود سرعت صفحه استفاده می شود.
✅ صفحهبندی چیست؟ صاحب وبسایت میتواند یک صفحه را به چند قسمت در یک توالی تقسیم کند، شبیه به صفحات کتاب.
☑️ زبان برنامه نویسی چیست؟ نوشتن دستورالعمل ها به گونه ای که کامپیوتر بتواند آن را بفهمد.
به عنوان مثال، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که عناصر پویا (غیر استاتیک) را به یک صفحه وب اضافه می کند.
✅ A :Domain Authority (DA) یک معیار Moz است که برای پیشبینی توانایی رتبهبندی دامنه استفاده میشود. بهتر است به عنوان یک معیار مقایسه ای استفاده شود.
مثلاً: مقایسه امتیاز DA یک وب سایت با امتیاز رقبای مستقیم آن.
☑️ PA: مانند DA، Page Authority (PA) توانایی رتبه بندی یک صفحه را پیش بینی می کند.
✅ وبلاگ نویسی مهمان چیست؟ وبلاگ نویسی مهمان اغلب به عنوان یک استراتژی ایجاد لینک استفاده می شود، وبلاگ نویسی مهمان شامل ارائه یک مقاله به یک نشریه به این هدف است که محتوای شما را نشان دهد و به شما امکان دهد پیوندی به وب سایت خود اضافه کنید.
☑️ لینک بیلدینگ چیست؟ در حالی که به نظر می رسد «ساختن» این فعالیت شامل ایجاد لینک به وب سایت شما توسط خودتان است، لینک بیلدینگ در واقع فرآیند کسب لینک به سایت شما به منظور ایجاد اعتبار سایت شما در موتورهای جستجو را توصیف می کند.
✅ Link Explorer چیست؟ ابزار Moz برای کشف و تجزیه و تحلیل پیوند.
☑️ تبادل لینک چیست؟ به عنوان پیوند متقابل شناخته می شود، تبادل لینک شامل تاکتیک های “شما به من لینک می دهید و من به شما لینک خواهم داد” است.
تبادل بیش از حد لینک نقض دستورالعملهای گوگل است.
✅ NoFollow چیست؟ لینک هایی که با rel=”nofollow” علامت گذاری شده اند، از PageRank عبور نمی کنند. گوگل استفاده از این موارد را در برخی موقعیت ها تشویق می کند، مانند زمانی که برای یک لینک پول پرداخت شده است.
☑️ نرخ پرش چیست؟ درصدی از کل بازدیدهایی که منجر به اقدام ثانویه در سایت شما است.
به عنوان مثال، اگر شخصی از صفحه اصلی شما بازدید کند و سپس قبل از مشاهده هر صفحه دیگری آن را ترک کند، این یک جلسه برگشتی خواهد بود.
✅ نرخ کلیک چیست؟ نسبت نمایش به کلیک روی URL های شما.
☑️ نرخ تبدیل چیست؟ نسبت بازدید به تبدیل. نرخ تبدیل پاسخ می دهد که چه تعداد از بازدیدکنندگان وب سایت من فرم های من را پر می کنند، تماس می گیرند، برای خبرنامه من ثبت نام می کنند و غیره؟
✅ ترافیک جستجو چیست؟ بازدیدهایی که از موتورهای جستجو مانند Google به وب سایت شما ارسال می شود.
☑️ زمان در صفحه چیست؟ مدت زمانی که شخصی قبل از کلیک کردن به صفحه بعدی در صفحه شما سپری کرده است.
✅ رپورتاژ آگهی چیست؟ به خرید فضای یک پست ساده در یک سایت میزبان حاوی چند لینک فالو یا نوفالو، خرید رپورتاژ آگهی می گویند.
آیا سئو آینده ای دارد؟ 👨🏻💻
چشم انداز شغل سئو بسیار امیدوارکننده است و آینده روشنی را برای حرفه ای ها در این زمینه ارائه می دهد.
دلیل این امر، رشد تقاضاست، با توجه به اینکه بیشتر کسب و کارها به حضور آنلاین خود ادامه می دهند، تقاضا برای کارشناسان سئو به طور پیوسته در حال افزایش است.
پیشنهاد خواندنی در آی رپورتاژ:
🎯 خرید رپورتاژ آگهی ارزان دائمی
🎯 تبلیغ رایگان پیج اینستاگرام اینجا 70 آنلاین شاپ کمسرمایه
🎯 چگونه سایت وبلاگ پیج خود را تبلیغ کنیم؟ [فقطپرسشپاسخ]
چگونه سایتم را سئو کنم؟ (پنج مرحله اصلی) 🔥
سئو شامل پنج مرحله اصلی است:
تحقیق کلمات کلیدی (Keyword research): آنچه را که مردم جستجو می کنند پیدا کنید.
تولید محتوا (Content creation): تولید محتوا برای جستجوگران.
سئوی درون صفحه (On-page SEO): سئو روی صفحه محتوای خود را تا حد امکان شفاف کنید.
لینک بیلدینگ (Link building): ایجاد اعتماد و اعتبار از سایر وب سایت ها.
سئو فنی (Technical SEO): به موتورهای جستجو کمک کنید محتوای شما را به طور موثر پیدا کنند، بخزند و فهرست کنند.
این مراحل تمرکز اصلی راهنمای مبتدی آی رپورتاژ برای سئو است.
دامنه و آدرس سایت
زمانی که وب سایت شما برای موفقیت در سئو به درستی راه اندازی شده باشد، انجام سئو بسیار آسان تر است.
بیایید به چند روش برای انجام این کار نگاه کنیم.
اکثر دامنهها برای سئو مناسب هستند، بنابراین اگر قبلاً یکی دارید، نگران نباشید.
اما اگر هنوز در حال خرید هستید، این دو عنصر یک دامنه خوب را در نظر داشته باشید.
چیزی کوتاه و به یاد ماندنی در اینجا بهترین است. سعی نکنید کلمات کلیدی را به شکل شاخک درآورید. نام تجاری شما بدون خط تیره یا کاراکترهای خاص معمولاً شرط خوبی است.
.com برای اکثر مردم بهترین است، زیرا قابل تشخیص ترین و قابل اعتمادترین است.
در ایران ir بهترین است.
پلت فرم خود میزبانی و منبع باز
اکثر سئوکاران یک پلت فرم خود میزبانی و منبع باز مانند وردپرس را توصیه می کنند زیرا:
- قابل تنظیم است.
- می توانید کد منبع باز را هر طور که دوست دارید ویرایش کنید.
- جامعه وسیعی از توسعه دهندگان وجود دارد که پلتفرم را می شناسند.
- قابل گسترش است میلیون ها پلاگین برای گسترش عملکرد آن وجود دارد، از جمله بسیاری از افزونه های SEO.
از یک میزبان وب خوب استفاده کنید
اگر از سایت استفاده می کنید، به یک هاست خوب نیاز دارید. سایت شما را روی یک هارد دیسک ذخیره می کنند که هر کسی که به اینترنت متصل است می تواند به آن دسترسی داشته باشد.
امنیت، مطمئن شوید که گواهینامه SSL/TLS رایگان از ارائه دهنده هاست دریافت می کنید.
بهتر است میزبانی با سرورهایی در همان کشوری انتخاب کنید که بیشتر ترافیک شما وجود دارد.
شبکه توزیع محتوا CDN
می توانید مکان سرور را با یک شبکه توزیع محتوا (CDN) بهینه کنید.
با این کار کپی هایی از سایت شما در سرورهای سراسر جهان ایجاد می شود تا همیشه از نزدیکترین مکان به کاربر ارائه شود.
اگر متوجه شدید که سرعت سایت مشکل اصلی سئو است، می توانید از CDN استفاده کنید.
تجربه کاربری مثبت مهمترین فاکتور سئو 🦋🔥💗
گوگل می خواهد صفحاتی را رتبه بندی کند که به بازدیدکنندگان تجربه مثبتی می دهد.
بیایید در آی رپورتاژ به چند روش برای انجام این کار نگاه کنیم.
🎯 ###از HTTPS استفاده کنید
هیچ چیز برای بازدیدکنندگان بدتر از این نیست که اطلاعات شخصی آنها در معرض هکرها باشد. همیشه سایت خود را با SSL/TLS رمزگذاری کنید.
🎯 ###یک طرح جذاب انتخاب کنید
هیچ کس نمی خواهد از وب سایتی بازدید کند که به نظر می رسد مربوط به دهه 90 است. بنابراین سایت باید ظاهر خوبی داشته باشد و نشان دهنده برند شما باشد.
🎯 ###مطمئن شوید سایت سازگار با موبایل است
شک نکنید، اکنون جستجوهای بیشتری در تلفن همراه انجام می شود تا رومیزی ها!
بنابراین بسیار مهم است که استفاده از وب سایت شما در موبایل به همان اندازه روی دسکتاپ، خوشایند باشد.
🎯 ###از اندازه فونت قابل خواندن استفاده کنید
مردم با انواع دستگاه ها وب را مرور می کنند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در سراسر صفحه قابل خواندن است.
🎯 ###از پاپ آپ ها و تبلیغات مزاحم خودداری کنید
همه از تبلیغات متنفرند، اما گاهی اوقات شما به آنها نیاز دارید. اگر اینطور است، از مطالب بینابینی مزاحم خودداری کنید.
🎯 ###مطمئن شوید سایت سریع بارگذاری می شود
سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی در دسکتاپ و موبایل است.
اما این بدان معنا نیست که سایت شما نیاز به بارگذاری سریع رعد و برقی دارد.
فقط بر صفحاتی تأثیر میگذارد که کندترین تجربه را به کاربران ارائه میدهند.
یک ساختار منطقی برای سایت ایجاد کنید
بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو باید محتوای سایت شما را پیدا کنند به همین دلیل مهم است که یک سلسله مراتب منطقی برای محتوای خود ایجاد کنید.
می توانید این کار را با ترسیم نقشه ذهنی انجام دهید.
هر شاخه روی نقشه به یک لینک داخلی تبدیل می شود که پیوندی از یک صفحه در یک وب سایت به صفحه دیگر است.
لینک های داخلی به چند دلیل برای سئو بسیار مهم هستند:
آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا صفحات جدید را پیدا کنند.
گوگل نمی تواند صفحاتی را که نمی تواند پیدا کند فهرست کند.
هر شاخه روی نقشه به یک لینک داخلی تبدیل می شود که پیوندی از یک صفحه در یک وب سایت به صفحه دیگر است.
افزونه سئو را نصب کنید
اکثر پلتفرمهای وبسایت عملکردهای اولیه سئو را با پلاگین انجام میدهند. اما اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه سئو را نصب کنید.
هم Yoast و هم Rank Math گزینه های خوبی برای وردپرس هستند.
ورود به گوگل
راه اندازی یک وب سایت برای موفقیت در سئو به گوگل کمک می کند تا صفحات شما را بخزد و ایندکس کند.
اما ارسال سایت شما به گوگل می تواند این روند را بیشتر تسریع کند.
به این دلیل که به گوگل کمک می کند تا وب سایت شما را حتی اگر بک لینک نداشته باشد پیدا کند.
چگونه سایتم را به گوگل ارسال کنم؟ ایجاد نقشه سایت 🗺️
نقشه سایت صفحات مهمی را در وب سایت شما فهرست می کند که می خواهید موتورهای جستجو ایندکس کنند.
اگر قبلاً نقشه سایت دارید، احتمالاً در یکی از این URL ها قرار دارد:
- site.com/sitemap.xml
- site.com/sitemap_index.xml
اگر نمیتوانید پیدا کنید، site.com/robots.txt را که معمولاً در آن فهرست شده است، بررسی کنید
اگر هنوز نتوانستید آن را پیدا کنید، احتمالاً ندارید و باید یکی را ایجاد کنید.
این کار را از طریق کنسول جستجوی گوگل (GSC) انجام می دهید. حدود دو ثانیه طول می کشد.
چگونه موفقیت و سئو سایت را پیگیری کنیم؟
قبل از اینکه به نحوه انجام سئو بپردازیم، ارزش آن را دارد که یک دقیقه وقت بگذاریم تا نحوه ردیابی و سنجش عملکرد سئو را درک کنیم.
هرگز آسان نیست، و آنچه ما در اینجا پوشش خواهیم داد یک نمای کلی در سطح بسیار بالا است.
ترافیک ارگانیک گوگل
اگر ترافیک ارگانیک در حال افزایش است، کار را درست انجام می دهید. شما می توانید این را در سرچ کنسول گوگل به صورت رایگان پیگیری کنید.
- آدرس سرچ کنسول: https://search.google.com/search-console/index?hl=fa
خوراکی های کلیدی سئو سایت 🥪
- سئو فرآیند افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک یک وب سایت است.
- شما این کار را با رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک انجام می دهید.
- سئو مهم است زیرا بعید است که بدون آن رتبه خوبی کسب کنید.
- رتبه بالا به شما ترافیک رایگان، غیرفعال و ثابت ماه به ماه می دهد.
- سئو شامل تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، سئوی درون صفحه، ساخت لینک و سئو فنی است.
- زمانی که وب سایت شما برای موفقیت در سئو به درستی راه اندازی شده باشد، انجام سئو بسیار آسان تر است.
- گوگل معمولاً وب سایت شما را به تنهایی پیدا و فهرست می کند، اما گاهی اوقات می توانید با ارسال نقشه سایت خود، این روند را تسریع کنید.
چناچه هرگونه سوال یا نظری در مورد سئو سایت دارید خوش حال می شویم در آی رپورتاژ با ما به اشتراک بگذارید، سپاس بی کران از همراهی.
سئو چیست ویکی پدیا
به نقل از ویکی پدیا:
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت به یک وب سایت یا یک صفحه وب از موتورهای جستجو است.
آموزش سئو، تولید محتوا، کپی رایتینگ
- سئو چیست به زبان ساده 🚀 آموزش صفر تا صد سئو رایگان 🎯
- سوالات پرتکرار سئو سایت وردپرس ووکامرس
- تولید محتوای کوبندهی غارنشینی + نمونه تولید محتوای داستانی
- کپی رایتر کپی رایتینگ چیست؟ + 100 نمونه فرمان دادن به باد
سئو چیست و چه کاربردی دارد
سئو به معنای بهینهسازی موتور جستجو است و فرآیندی است که برای بهینهسازی پیکربندی فنی، ارتباط محتوا و محبوبیت لینک یک وبسایت بهکار میرود تا صفحات آن به راحتی قابل یافتن، مرتبطتر و محبوبتر در مورد جستارهای جستجوی کاربر شوند و در نتیجه، موتورهای جستجو رتبهبندی بهتری به آنها میدهند.
چک لیست سئو PDF
لینک دانلود پی دی اف: yewbiz-mustdo-seochecklist.pdf
شغل سئو چیست؟
یک متخصص بهینه سازی موتور جستجو (SEO) رتبه بندی ترافیک وب سایت را در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل و بینگ بهبود می بخشد. متخصص سئو بهینه سازی روی صفحه را برای تولید نتایج جستجوی مرتبط و تجربه کاربری مثبت، افزایش ترافیک سایت، حجم سرنخ و آگاهی از برند تضمین می کند.
متخصصان سئو (که به آنها سئوکار یا بهینه ساز موتورهای جستجو نیز گفته می شود) از تحقیقات کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، ساخت لینک، ممیزی های فنی و موارد دیگر برای بهبود نتایج جستجوی ارگانیک استفاده می کنند. این وظیفه آنهاست که استراتژی ها و تاکتیک های مرتبط با جستجو را شناسایی کنند که سرنخ های بیشتری ایجاد می کند و درآمد بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد می کند.