کلمات قدرتمند هستند و بسیار ذهن را تحریک می کنند …
مثال بی عدالتی:
کلمات به همان اندازه در برابر بی عدالتی موثرن
که شمشیر یا هر سلاح دیگری هست.قربانی حقوقی دارد خواه 5 ساعت قبل کشته شده باشد،
5 روز،
5 سال یا 50 سال پیش.
ایجاد کپی رایتینگ موثر در صنایع طراحی و ارتباطات امروزی از اهمیت حیاتی برخوردار است.
اگر میخواهید از رقبا متمایز شوید، کپی هدفمند و صدای برند قوی ضروری است.
نسخه شما باید مشتری را در یک محیط خرید آرام قرار دهد.
کپی رایتینگ نشان می دهد که چگونه برای همه قالب ها و زمینه ها، از کاتالوگ ها و محصولات گرفته تا تبلیغات و وب سایت ها بنویسیم.
چالش های نوشتن تجاری را بررسی می کند و ابزارهایی را برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر مطمئن و همه کاره فراهم می کند.
کلمات موجود در نسخه شما باید “مانند ویترین های یک فروشگاه باشد. خواننده باید بتواند مستقیماً آنها را ببیند و محصول را ببیند.
تبلیغات هوشمندانه می تواند مردم را متقاعد کند که یک بار محصول بد را امتحان کنند. اما نمی تواند آنها را متقاعد کند که محصولی را که قبلاً امتحان کرده اند و دوست نداشته اند بخرند.
در ادامه با آی رپورتاژ با کیست و چیست کپی رایتر و کپی رایتینگ همراه شوید.
[مثال + بهترین نمونههای کپی در دنیا + نمونه تمرین + همه چیز درباره کپی]
بهترین نمونه:چرا زنگ سالم در را با زنگ جدید گران جایگزین کنم؟ ببین چه کسی با رینگ آنجاست
هنگامی که رینگ محصول خود را در سال 2012 عرضه کرد، آنها با وظیفه دلهره آور فروش زنگ درها به افرادی که قبلاً آنها را داشتند، روبرو شدند.
چرا کسی باید زنگ در موجود خود را (که به خوبی کار می کرد) با زنگ درب جدید و گران قیمتی جایگزین کند که یک ویژگی ویدیویی غیرضروری دارد که مطمئناً مورد نیاز نبود.
آنها روی مزایا تمرکز کردند!
نه فقط یک زنگ در برای زمانی که در خانه هستید، بلکه زنگی که در هر کجا که هستید کار می کند …
چرا این یک نمونه عالی از کپی رایتینگ است؟
کل رویکرد رینگ به بازاریابی تخیل شما را باز می کند.
“ببین چه کسی با رینگ آنجاست” – می توانم ببینم که در حالی که من هنوز در رختخواب هستم، چه کسی دم در است؟
“در را پاسخ دهید و خانه خود را در هر زمان و از هر مکانی بررسی کنید” – ممکن است دفعه بعد که بسته تحویل گرفتم مفید باشد.
“آرامش ذهن همیشه در نوک انگشتان شماست” – اوه، وای، این هم یک سیستم امنیتی است!
یک عملکرد ویدیویی بی فایده است، مگر اینکه به شما نشان داده شود که چقدر برای شما و زندگی خاص شما مفید است.
سه بدن را به یکدیگر متصل می کند TOMS یکی برای یکی
با هر محصولی که خریداری می کنید، TOMS به افراد نیازمند کمک می کند. یکی برای یکی.
چرا این یک نمونه عالی از کپی رایتینگ است؟
یک پیام ساده است و به خاطر سپردن و ارتباط با فرضیه «یکی برای یکی» آسان است.
با این حال معنای پشت این شعار لایه به لایه است.
سه بدن را به یکدیگر متصل می کند: 🎯 شما + TOMS + یک فرد نیازمند.
این یک پیام مسخره ساده است، در عین حال پیامی با تأثیر عظیم و قدرتمند.
خیلی چیزها را می گوید با خیلی کم بیش از 20000 از ما برای … [اثبات اجتماعی]
بیش از 2000 بازاریاب و وبلاگ نویس از تقویم سرمقاله CoSchedule برای برنامه ریزی از قبل و صرجویی در زمان استفاده می کنند.
این خیلی چیزها را می گوید، با خیلی کم (و یکی از بهترین نمونه های کپی تبلیغاتی است که اثبات اجتماعی را نشان می دهد).
چرا این یک نمونه عالی از کپی رایتینگ است؟
بیایید در آی رپورتاژ تجزیه کنیم:
🔥 20000+ – این عدد بزرگی است و اثبات اجتماعی فوری را ارائه می دهد.
🔥 بازاریابان و وبلاگ نویسان – این توضیح می دهد که چه کسی از این ابزار استفاده می کند و چه کسی سود می برد.
🔥 از قبل برنامه ریزی کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید – این نشان می دهد که چرا کسی برای این ابزار ارزش قائل است.
🔥 کل این پیام حول جهانی متمرکز است: چه کسی از آن استفاده می کند و چرا استفاده می کند.
برند مانند آدامس به کفش به ذهن شما میچسبد
من کاملن این نمونه کپینویسی ساده و قدرتمند Gymit رو خیلی دوسش دارم، به این دلیل مهم که برای جو معمولی ساخته شده.
بهجای استفاده از عکسهای معمولی سوپرمدلها، با تیتر کلیشهای «تو میتوانی اینطور باشی» – آنها به ذهن و احساسات افراد واقعی ضربه میزنند.
افرادی مثل من و شما.
چه کسی می داند که ما ممکن است پس از چند ماه عضویت خود را در باشگاه لغو کنیم و از این رو نگران “قفل شدن” هستیم.
و کسانی که دوست دارند بعد از یک تمرین خسته کننده، به جای کاهو و یک شیک پروتئینی، یک خوراکی چرب به خودمان جایزه بدهند.
طنز عالیه پیام قدرتمند است. و برند مانند آدامس به کفش به ذهن شما میچسبد.
هیوت جین با خودمان شوخی نکنیم که می توانیم در همه چیز خوب باشیم
هیوت جین فروش شلوار جین. خودشه.
بدون کلاه و پیراهن فقط شلوار جین اما آنها این کار را واقعن خوب انجام می دهند.
شعار آنها به همان اندازه می گوید: یک کار را خوب انجام بده.
کپی رایتینگ هیوت جین:
ما شلوار جین درست می کنیم. خودشه. هیچ چیز دیگر.
یک پیام ساده که همه چیزهایی را که باید بدانید را به شما می گوید.
چرا این یک نمونه عالی از کپی رایتینگ است؟
برای شروع، این ساده، کمتر و بیشتر است.
فراتر از این، پیامی متضاد را به اکثر برندهای مد دیگر که گزینه های متنوعی را ارائه می دهند، ارائه می دهد.
بدون حواس پرتی. چیزی نیست که تمرکز ما را بدزدد.
با خودمان شوخی نکنیم که می توانیم در همه چیز خوب باشیم.
هیچ تلاشی برای تسخیر کل جهان نیست.
ما فقط تمام تلاش خود را می کنیم تا ذره ای از آن را فتح کنیم.
بنابراین هر روز وارد می شویم و بهترین شلوار جین را که می دانیم درست می کنیم.
از لباس های جین با بهترین کیفیت استفاده کنید.
آنها را با چشم متخصص برش دهید. و سپس اجازه دهید “استادهای بزرگ” ما در پشت چرخ خیاطی بقیه کارها را انجام دهند.
وقتی به هیوت جین فکر می کنید، از شما می خواهند به یک چیز فکر کنید: شلوار جین.
این ساده، به یاد ماندنی است و در ذهن شما می ماند. برای من کار کرد، مطمئنن.
کپی رایتینگ mailchimp یک تفاوت ساده و ظریف اما قوی
Mailchimp یکی از قویترین برندهای آنلاین را دارد. سازگار است و همیشه از دیدگاه اول شخص استفاده کرده است.
به نظر می رسد که در حال گفتگوی تک به تک با آنها هستید.
استفاده آنها از کلمات “شما” و “شما” قدرتمند است و یک لحن غیررسمی و طبیعی ایجاد می کند.
چرا این یک نمونه عالی از کپی رایتینگ است؟ ساده به نظر برسد؟
اما شرکت های کمی با مخاطبان خود گفتگو می کنند.
بیشتر با آنها صحبت می کنند، اغلب در تلاش برای تبدیل شدن به یک مرجع. این کار خواننده شما را خاموش می کند.
دو قانون اساسی برای کپی رایتینگ خوب عبارتند از: ۱) تمرکز بر مخاطبان خود و ۲) نوشتن مکالمه.
Mailchimp در مورد آنها صحبتی نمی کند.
آنها بر خواننده خود تمرکز می کنند. با آنها صحبت می کنند.
🔔 این یک تفاوت ظریف است، اما تفاوتی که می تواند تأثیر زیادی بر نتایج شما داشته باشد.
بهترین نمونه کوتاه کپی رایتینگ: پلی استیشن [کوتاه و مفید در انحصار من]
پلی استیشن یک سازنده کنسول بازی ویدیویی است که کپی رایتینگ آموزنده ای را در سراسر وب سایت خود ایجاد می کند.
نکته برجسته کپی رایتینگ پلی استیشن این است که آنها نسخه خود را کوتاه و آموزنده نگه می دارند.
پلی استیشن توضیحات کوتاهی ارائه می دهد که آنچه مخاطبان آنها باید بدانند را برجسته می کند.
مانند بازیهای رایگان ماهانه و تخفیفهای انحصاری، ارائه میکند.
وقتی کپی رایتینگ خود را ایجاد می کنید، سعی نکنید فضا را با کلمات پر کنید.
آن را مختصر و بر آنچه می خواهید مخاطبانتان بدانند متمرکز کنید تا اطلاعات ارزشمند مورد نیاز خود را دریافت کنند.
دراپ باکس همه در یک مکان
Dropbox ابزارهای ذخیره سازی فایل و همکاری را برای کاربران در سراسر جهان فراهم می کند.
کپی در صفحه فرود آنها با بیانیه مکالمه ای شروع می شود، “زندگی را سازماندهی کنید و کار را حرکت دهید – همه در یک مکان.”
به دنبال آن یک دکمه آبی بزرگ وجود دارد که یک فراخوان واضح برای اقدام ارائه می دهد، “برنامه مناسب را برای خود پیدا کنید”، که انتخاب را برای بازدیدکنندگان آسان می کند.
چرا کار می کند: یک بیانیه آغازین جذاب را با یک فراخوان برای اقدام ترکیب کنید تا یک پیشنهاد قانع کننده ایجاد کنید.
Slack تکراری اما عمیق اثبات اجتماعی: ارتش حامیان + داستانهای مشتری
Slack یک شرکت بسیار کاربر محور است.
در سرتاسر سایت آنها، نظرات و تجربیات مثبتی از صاحبان، مدیران و رهبران واقعی کسبوکار مشاهده خواهید کرد.
کپی رایتینگ Slack تکراری ولی جای سوال؟
بسیاری از شرکتها این کار را انجام میدهند، با این حال Slack عمیقتر از بسیاری از شرکتها است.
آنها علاوه بر اختصاص یک سری محتوای ارزشمند به «داستانهای مشتری» خود،
یک دسته توییتر جداگانه دارند که بر ارتش همیشه در حال رشد حامیان خود تمرکز میکند: Slack Love…
چرا این یک نمونه عالی از کپی رایتینگ است؟
باز هم، به قرار دادن مشتری در مرکز نسخه شما برمی گردد. تا از آنها قهرمان بسازند.
این بهترین شکل اثبات اجتماعی است، زیرا مشتریان قبل از اینکه آنچه شما در مورد خودتان میگویید باور کنند، آنچه را که یک مشتری فعلی میگوید، باور میکنند.
همچنین جامعه و اعتماد خوبی را با مشتریان فعلی ایجاد می کند، و یک رویکرد ساده برای نوشتن کپی رایتینگ برای هر کسب و کاری است.
داستان کپی رایتر
تبلیغ موثر داستان جالب و مهمی را در مورد محصول بیان می کند.
و مانند یک رمان یا داستان کوتاه، نسخه باید به طور منطقی سازماندهی شود، دارای یک شروع، یک میانه و یک پایان باشد.
عنوان شما بخش مهمی از کپی شما است.
وقتی تیتر خود را نوشتید، 800 هزارتومن از یک میلیون تومن خود را خرج کردین.
اگر در سرفصل خود مقداری فروش انجام ندادین، 80 درصد از پول مشتری خود را هدر دادین!
داستان ما مردم:
- ما به دنبال داستانها هستیم زیرا به ما کمک میکنند جهان را درک کنیم، میل ذاتی انسان به روایت را نشان میدهد.
- ما برای فرار از واقعیت به داستان روی نمی آوریم.
- ما برای گذر از واقعیت به داستان روی می آوریم.
چیزی که ما را به یک داستان می کشاند و ما را در آنجا نگه می دارد، شلیک نورون های دوپامین ما است که نشان می دهد اطلاعات جالبی در راه است.
«المور لئونارد به قول معروفی میگوید که داستان زندگی واقعی است و بخشهای خستهکننده آن کنار گذاشته شده است.»
راوی درباره هر چیزی که ذکر می کند نتیجه می گیرد
داستان ها درباره افرادی هستند که ناراحت هستند.
به طور خلاصه، هنگام نوشتن به صورت اول شخص، به خاطر داشتن این موارد کمک می کند:
• هر کلمه ای که راوی می گوید باید به نحوی دیدگاه او را منعکس کند.
• راوی هرگز به چیزی اشاره نمی کند که به نحوی بر او تأثیری نداشته باشد.
• راوی درباره هر چیزی که ذکر می کند نتیجه می گیرد.
• راوی هرگز بی طرف نیست. او همیشه یک دستور کار دارد.
• راوی هرگز نمی تواند به ما بگوید که دیگران چه فکر یا احساسی دارند.
نمونه های کپی رایتینگ: ایده های بزرگ 💡
☑️ “اینجا مشکل بود” و با “در اینجا چگونه آن را حل کردیم” به پایان می رسد.
🔘 “کپی نوشته نشده است. کپی مونتاژ شده است.” – یوجین شوارتز
✅ کپیرایترهای باتجربه این ویژگیها را به مزایای مشتری تبدیل میکنند: دلایلی که چرا خواننده باید محصول را بخرد.
⭕رولز رویس – کمپین چاپی دیوید اوگیلوی مدیر تبلیغات در سال 1958 برای تولیدکننده خودروهای لوکس رولزرویس به خود می بالید: “با سرعت 60 مایل در ساعت، بلندترین صدا تیک تاک ساعت است.
☑️ چرا مصرف کنندگان می خواهند آن محصول را بخرند، کشف کنید، و آن استدلال های فروش را در نسخه ای ارائه دهید که خوانده می شود، درک می شود، و به آن واکنش نشان داده می شود.
🔘 فروش عبارت است از… “تأکید 100 درصدی بر اینکه چگونه خواننده با انجام تجارت با شما جلوتر خواهد آمد” لوتر براک
✅ این استدلالها بهطور قانعکنندهای است که مشتری نمیتواند از خرید محصولی که تبلیغ میشود خودداری کند.
⭕ هر چیزی که به داستان خود اضافه می کنید، قطره ای از رنگ است که در آب زلال می افتد. پخش می شود و همه چیز را رنگ می کند. – لیزا کرون
☑️ «برای فروش، نسخه شما باید مورد توجه قرار گیرد. . . علاقه خواننده را جلب کنید . . ایجاد تمایل برای محصول . . اثبات برتری محصول . . و درخواست اقدام کنید.» “هدف تبلیغات فروش کالا است”
🔘 مهم: در مورد مزایا بنویسید نه در مورد ویژگی ها.
✅ در جزوه خود «چرا آن فروشنده ها نمی فروشند»، توانایی ضعیف در ارائه مزایا را به عنوان یکی از ده دلیل شکست فروشندگان در فروش ذکر می کند.
⭕ چرا کار می کند: توضیحی بنویسید که به مشتری کمک می کند استفاده از محصول را تجسم کند.
☑️ پیشنهادی انحصاری ارائه دهید که خواننده نمی تواند در جای دیگری به دست آورد.
🔘 تازه کارها تمایل دارند درباره ویژگی ها بنویسند: حقایق، ارقام و آمار در دست. کپی رایترهای باتجربه این ویژگی ها را به مزایای مشتری تبدیل می کنند: دلایلی که چرا خواننده باید محصول را بخرد.
✅ در مورد مزایا بنویسید نه در مورد ویژگی ها. در مورد اینکه مشتری چگونه از محصول شما سود می برد بنویسید. توسل به منافع شخصی آنها.
⭕ ما غرق در اطلاعات هستیم و گرسنه دانش هستیم. – رادرفورد دی. راجرز
☑️ به مشتری احتمالی خود بگویید که نقاط ضعف شما چیست، قبل از اینکه متوجه آنها شود. این باعث می شود زمانی که به نقاط قوت خود افتخار می کنید، اعتبار بیشتری پیدا کنید.
🔘 برخی از کپی رایترها عناوین پیچیده می نویسند – معانی دوگانه، جناس و سایر موارد مبهم. این ضد تولید است. در یک روزنامه متوسط، تیتر شما باید با 350 روزنامه دیگر رقابت کند. خوانندگان به سرعت در این جنگل سفر می کنند. تیتر شما باید آنچه را که می خواهید بگویید را تلگراف کنید.
– دیوید اوگیلوی
بهترین نمونه برای تمرین وبلاگ نویسی براساس کپی رایتینگ
وبلاگ ها به کپی رایترها این فرصت را می دهند که عمیق تر در موضوعات غوطه ور شوند به گونه ای که از طریق ایمیل، تبلیغات یا پست های رسانه های اجتماعی ثبت نمی شود.
از آنجایی که وبلاگ ها نسبت به سایر انواع کپی طولانی تر هستند، می خواهید مطمئن شوید که مخاطبان خود را درگیر می کنید.
آنچه را که خوانندگان شما ممکن است از پست شما بخواهند در نظر بگیرید و روی پاسخ دادن به سوالات مرتبط با موضوعی که به احتمال زیاد می پرسند تمرکز کنید.
قالب نمونه پست کپی رایتینگ وبلاگ از بررسی محصول یا خدمات [☕بهترین تمرین]
عنوان
معرفی
[محصول/خدماتی که در حال بررسی آن هستید و اطلاعات پس زمینه مرتبط در مورد شرکت و محصول/خدمت را معرفی کنید.
به وضوح بیان کنید که خواننده از خواندن پست چه چیزی به دست می آورد.]
عنوان فرعی
[یک خلاصه با استفاده از کلمات کلیدی بنویسید.
از عناوین در سراسر پست استفاده کنید تا بخش های کلیدی پست خود را جدا کنید]
بدن
[چند پاراگراف بخش عمده ای از بررسی را در اینجا پوشش می دهد.
اگر چندین ویژگی در محصول/خدمت وجود دارد، در حین بررسی، آنها را به صورت جداگانه تقسیم کنید.
دقیق باشید و به سوالاتی که فکر می کنید مخاطبان شما ممکن است در مورد محصول یا خدمات داشته باشند پاسخ دهید.]
❓ قیمتش چقدر شد؟
❓ عملکرد چیست؟
❓ خدمات مشتری چطور بود؟
❓ آیا محصول/خدمت را توصیه می کنید؟
❓ چه کسی از استفاده از محصول/خدمت سود می برد؟
نتیجه
[اگر میخواهید خوانندگان محصول/خدمت را بررسی کنند، پست خود را با نظرات نهایی و CTA تکمیل کنید.]
همیشه قبل از نوشتن دعوت به اقدام خود را مشخص کنید + مثال
شما می خواهید خواننده خود چه کاری انجام دهد؟
این یک سوال ساده است.
با این حال بسیاری از کپی رایترها پروژه های خود را بدون تعیین هدف اصلی کپی آغاز می کنند.
منجر به پیام های مبهم و گیج کننده می شود.
اگر راننده اسنپ شما را به مقصدی نامعلوم می برد، احتمالن خیلی زود از ماشین بیرون می پرید.
وقتی خوانندگان نمی دانند قدم بعدی چیست، این احساس را دارند.
دانستن فراخوان اقدام قبل از نوشتن به شما کمک می کند:
- پیام خود را روشن کنید،
- نوشتن خود را مستقیم تر کنید،
- هر بخش یابد شما را به خواننده و هدف نهایی نزدیکتر کند.
به عنوان مثال:
برای خرید یک دوره آزمایشی رایگان یا دیدن یک نسخه آزمایشی چه اقدامی انجام دهند؟
تنها زمانی که هدف را برای خود روشن کردید، می توانید آن را برای خواننده خود روشن کنید.
نکته: فراخوان اقدام خود را در بالای سند خود بنویسید تا هرگز از هدف اصلی کپی خود غافل نشوید.
چرا کپی رایتینگ خوب مهمه؟ از کجا با سامسونگ، اپل، مک دونالد و برگر کینگ آشنا هستید؟
کپی رایتینگ یک استراتژی برای فروش یک محصول یا گفتن یک داستان است.
از کجا با سامسونگ، اپل، مک دونالد و برگر کینگ آشنا هستید؟ از طریق تبلیغات و کمپین های بازاریابی، درست است؟
گفتن داستان یک برند و تبلیغ محصولات یا خدمات آن برای رشد تصویر یک شرکت و ایجاد سود بیشتر ضروری است.
و تنها مهارت های خوب کپی رایتینگ قدرت تحقق آنها را دارد.
یک کپینویس خبره میداند چگونه داستانهای جذابی بسازد که در سطح احساسی با خواننده ارتباط برقرار کند.
مخاطب را در طول سفر خریدار به حرکت در می آورد و او را وادار به انجام عمل مورد نظر می کند.
داشتن یک عنوان جذاب کافی نیست – کل محتوا باید جذاب باشد، حاوی حقایق، ارقام و داستان هایی باشد که توجه خواننده را جلب کند.
آنچه ما را به یک داستان می کشاند و در آنجا نگه می دارد، شلیک نورون های دوپامینِ
به عبارت ساده، ما به دنبال دلیلی برای مراقبت هستیم.
بنابراین برای اینکه یک داستان ما را به چنگ آورد، نه تنها باید اتفاقی بیفتد، بلکه باید پیامدی هم داشته باشد که بتوانیم آن را پیش بینی کنیم.
همانطور که علم اعصاب نشان می دهد، آنچه ما را به یک داستان می کشاند و ما را در آنجا نگه می دارد، شلیک نورون های دوپامین ما است که نشان می دهد اطلاعات جذابی در راه است.
چه یک رویداد واقعی در حال رخ دادن باشد، چه ما با قهرمان داستان در میان یک معضل درونی ملاقات کنیم یا صرفن اشاره ای وجود داشته باشد که چیزی در صفحه اول کمی “خاموش” است، باید توپی از قبل در بازی وجود داشته باشد.
نه مقدمه توپ.
نه همه چیزهایی که برای درک واقعی توپ باید بدانید. خود توپ.
در پوست داستان می لغزیم
به طور خلاصه، وقتی داستانی را می خوانیم، واقعن به پوست قهرمان داستان می لغزیم، آنچه را که او احساس می کند، تجربه می کنیم.
و آنچه ما احساس می کنیم، 100 درصد، بر یک چیز است: هدف او، که سپس مشخص می کند که او چگونه هر کاری را که شخصیت های دیگر انجام می دهند ارزیابی می کند.
اگر ندانیم او چه میخواهد، نمیدانیم چگونه یا چرا کاری که انجام میدهد به او کمک میکند تا به آن برسد.
همانطور که پینکر به سرعت اشاره می کند، بدون هدف، همه چیز بی معنی است.
ویژگیهای یک کپیرایتر موفق
- کنجکاوی وسواس گونه در مورد محصولات، افراد و تبلیغات.
- شوخ طبعی.
- عادت به کار سخت توانایی نوشتن نثر جالب برای رسانه ها.
- توانایی تفکر بصری.
پیشنهاد خواندنی در آی رپورتاژ:
🎯 خرید رپورتاژ آگهی ارزان دائمی
🎯 تبلیغ رایگان پیج اینستاگرام اینجا
🎯 تولید محتوای کوبندهی غارنشینی + نمونه تولید محتوای داستانی
🎯 چگونه سایت وبلاگ پیج خود را تبلیغ کنیم؟
🎯 سئو چیست به زبان ساده 🚀 آموزش صفر تا صد سئو رایگان 🎯
نمونه آماده نوشتن مطالعه موردی مشتری
- مشتری کیست؟
- مشکل چی بود؟
- چگونه به کسب و کار مشتری لطمه زد؟
- به چه راهکارهایی نگاه کردند و در نهایت رد کردند و چرا؟
- چرا آنها محصول ما را به عنوان راه حل انتخاب کردند؟
- پیاده سازی محصول، از جمله مشکلات و نحوه حل آنها را شرح دهید.
- مشتری چگونه و کجا از محصول استفاده می کند؟
- آنها چه نتایج و مزایایی دارند؟
- آیا آنها آن را به دیگران توصیه می کنند و چرا؟
21 دلیل که چرا مردم محصول شما را می خرند
- مورد پسند واقع شدن.
- قدردانی شود.
- محق بودن.
- احساس مهم بودن.
- پول در آوردن.
- برای صرفه جویی در پول.
- برای صرفه جویی در زمان.
- تا کار راحت تر شود.
- ایمن بودن.
- جذاب بودن.
- تا راحت باشد.
- متمایز بودن.
- برای شاد بودن.
- برای لذت بردن.
- برای کسب دانش.
- برای سالم بودن.
- برای ارضای کنجکاوی.
- برای آسودگی.
- بدون ترس.
- از روی طمع.
- از سر گناه.
عناصر کلیدی کپی رایتینگ موثر
- مخاطب هدف خود را بشناسید …
- ایجاد یک پیشنهاد ارزش واضح …
- معتبر و شفاف بودن …
- بهینه سازی برای سئو …
- یک تیتر قوی ایجاد کنید …
- بر مزایای محصول/خدمت خود تمرکز کنید …
- احساس فوریت ایجاد کنید …
- یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید …
کپی رایتر کیست؟
یک کپی رایتر به طور کلی بر روی قطعات فروش محتوای یک کسب و کار تمرکز می کند.
کپی یک نوع نوشتار پاسخ مستقیم است و به شدت بر اجزای فروش تمرکز دارد.
این نوع نوشتن اغلب در کپی وب سایت، توالی ایمیل و صفحات فروش وجود دارد.
کپی معمولن با هدف ترغیب خواننده به خرید یا انجام برخی اقدامات مانند ثبت نام در لیست ایمیل یا تکمیل خرید نوشته می شود.
کپی رایتر آزاد کسی است که برای کسب و کارها محتوا می نویسد.
این می تواند اطلاعاتی، ناوبری یا تراکنشی باشد.
یک کپی رایتر مستقل بر اساس قرارداد و به طور کلی از یک مکان دور کار می کند.
چه محتوایی ایجاد می کند؟
- کمپین های بازاریابی ایمیلی،
- پست های وبلاگ،
- خبرنامه ها،
- کتابهای الکترونیکی،
- بازاریابی ایمیلی،
- رسانه های اجتماعی،
- کپی سایت،
- تبلیغات،
- توضیحات محصول،
- ارائه ها.
وظایف یک کپی رایتر چیست؟
برخی از نمونه کارهایی که یک کپی رایتر مستقل انجام می دهد می تواند شامل موارد زیر باشد:
- پژوهش،
- تحقیق رقبا،
- نوشتن مطالب،
- ویرایش و تصحیح،
- مدیریت پروژه ها.
پیشنهاد: خرید رپورتاژ آگهی
نویسنده محتوا کیست؟
یک نویسنده محتوا در درجه اول بر ارائه اطلاعات یا محتوای آموزشی بیشتر برای خواننده تمرکز می کند.
این نوع محتوا می تواند شامل نوشتن برای وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، مطالب رایگان یا هر چیز دیگری باشد که ممکن است به مخاطبان آموزش دهد.
کپی رایتینگ چیست؟
کپی رایتینگ عنصری از بازاریابی یا تبلیغات در رسانه است. این به فرآیند نوشتن محتوا اشاره دارد که باعث می شود مصرف کنندگان بیشتر به خرید یک محصول یا خدمات علاقه مند شوند.
حرفه ای که برای نوشتن مطالب بازاریابی یا تبلیغاتی برای یک شرکت استخدام می شود، به عنوان یک کپی رایتر شناخته می شود.
کپی رایتینگ به طور گسترده در اشکال مختلف رسانه برای تبلیغ محصولات برای مشاغل کوچک و شرکت های بزرگ استفاده می شود.
کپی رایتینگ با مثال چیست؟
کپی رایتینگ به معنای زنده کردن مکالمه یک شرکت با مخاطبانش است. کپی رایتینگ عنصری از بازاریابی یا تبلیغات در رسانه است که به نوشتن محتوایی اطلاق می شود که مصرف کنندگان را بیشتر به خرید یک محصول یا خدمات علاقه مند می کند.
کپی رایتینگ اصلی را می توان در اکثر فرم های رسانه های نوشتاری مانند اینستاگرام و دیجیتالی، از جمله پست های وبلاگ، رپورتاژ آگهی، خبرنامه ها و تبلیغات یافت.
بهترین کپی رایتر جهان کیست؟
رتبه بندی خلاقانه جهان 2024: شروتی سوبرامانیان بهترین نویسنده کپی رایتر جهان معرفی شد.
آیا کپی نویسی آسان است؟
کپی رایتینگ هنری است که نیازمند خلاقیت، تحقیق و درک مخاطبان هدف است.
اگرچه ممکن است یک کار سرگرم کننده و آسان به نظر برسد، حقیقت این است که نوشتن کپی رایتینگ می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.
یکی از بزرگترین چالش ها برای کپی رایترها، یافتن کلمات مناسب برای بیان موثر پیام است.
چه کسی به کپی رایتینگ نیاز دارد؟
پاسخ ساده است: هر کسی که به نوعی بازاریابی و تبلیغات موثری را می خواهد، تعامل با مشتری را بهبود بخشد و فروش را افزایش دهد.
چگونه کپی رایتینگ را یاد بگیرم؟
چند راه که می توانید در مورد کپی رایتینگ بیاموزید:
کتابهای کپیرایتینگ را بخوانید تا تکنیکهای کپیرایتینگ را بیاموزید.
ویدیوهای یوتیوب را در مورد کپی رایتینگ تماشا کنید – اشلین کارتر و الکس کاتتونی ویدیوهای مفیدی می سازند.
مهارت کپی رایتر چیست؟
کپی رایترها انواع مختلفی از کپی ایجاد می کنند که می تواند از اشکال طولانی تر محتوا (مانند مقالات سفید و مقالات ژورنالی) تا توضیحات کوتاه محصول و شعارهای تبلیغاتی را شامل شود.
توانایی انتقال ایدههایی که در نهایت مخاطب را متقاعد میکند تا اقدامی را به صورت نوشتاری انجام دهد، مهارتی است که همه کپیرایترها باید داشته باشند.
پیشنهاد:رپورتاژ آگهی چیست؟
9 قانون ساده برای کپیرایتینگ
- همیشه قبل از نوشتن دعوت به اقدام خود را مشخص کنید.
- همیشه قبل از نوشتن، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
- در مورد نیازها و خواسته های مشتریان خود صحبت کنید. آنها به هیچ چیز دیگری اهمیت نمی دهند.
- مثل حرف زدنت بنویس یا بهتر از آن، مانند صحبت های مشتری شما.
- توجه را جلب کنید، سپس آن را به خط بعدی ببرید.
- پیام خود را واضح و مختصر بیان کنید.
- نحوه کارکرد آن را روشن کنید تا بتوانند خود را در حال انجام آن تجسم کنند.
- مدرکی را وارد کنید که ادعاهای شما را تأیید کند.
- با احساسات مشتری خود صحبت کنید.
برخی از مواردی که می توانید روی آنها تمرکز کنید عبارتند از:
- #انتخاب یک چارچوب کپی رایتینگ،
- #صحبت مستقیم با مشتری،
- #بهینه سازی خطوط موضوعی،
- #معرفی خود در مقدمه
- #تمرکز بر مزایا بر ویژگی ها.
فرقی ندارد هر سوال یا نظری در مورد کپی رایتینگ و کپی رایتر دارید خوشحال می شویم با آی رپورتاژ به اشتراک بگذارید، سپاس بی کران از همراهی.